Gyventojai piktinasi naujomis statybomis sostinėje: nuo ryto – triukšmas ir dulkės, trūksta vietų automobiliams

Prieš 1 metus 77

Sostinės P. Vileišio gatvės žemės sklype tarp daugiabučių namų dygsta naujas pastatas – bendrovės „Realco“ statomas daugiabutis. Gyventojai teigia, jog dėl statybų stipriai sumažėjo automobilių statymo vietų, pastebi, kad buvo nupjauta šalia augusi liepa. Įmonė akcentuoja, kad visi reikiami leidimai buvo gauti.

Nežino, kur sutalpins automobilius

Gyventoja Laima feisbuko paskyroje pirmiausia pranešė pastebėjusi, kad nuo daugiabučio namo P. Vileišio g. 27 pirmiausia prapuolė namo numeris.

„Realco“ apžiojo didelį žemės kąsnį: nuo statybų tvorų iki gretimų namų – P. Vileišio g. 27-ojo ir 28-ojo – tik kokie 5–6 metrai. Tikrai nenormalu! Bet Vilniaus miesto savivaldybei ir kitų įstaigų valdininkams viskas įtiko ir projektas buvo patvirtintas“, – rašė moteris.

Pasak jos, statybos stipriai pablogino sąlygas aplinkinių namų gyventojams.

„Nuo ankstaus ryto – triukšmas ir dulkės, vietos mašinoms pastatyti stipriai sumažėjo. Kai gyventojai jas stato krepšinio aikštelėje, kurios didelę dalį atsitvėrė „Realco“ ir kuri įvardijama kaip asfaltuota danga, arba ant žaliosios vejos, atlekia šnipai. Nufotografuoja mašinas ir siunčia žinias Vilniaus miesto savivaldybei ir policijai. Ši be ceremonijų rašo baudas. Bet žmonės negali savo mašinų ant kupros užtempti į trečią ar penktą aukštą“, – minėjo Laima.

Anot gyventojos, kad iš Antakalnio gatvės būtų galima įvažiuoti į tarp dviejų P. Vileišio gatvės namų esantį nedidelį žemės sklypą, įmonė nukirto medį, nužvyravo kelią per žalią veją statybų link.

P. Vileišio gatvės daugiabučio namo gyventoja Vida LRT.lt kalbėjo taip pat susidurianti su problemomis dėl statybų.

„[Aikštelėje] stovi kelios ponų mašinos. Išvis jie nori tą aikštelę užsigrobti, mes norime žinoti tiksliai ribas. Tvoros nebuvo, dabar jau uždėjo ir tvorą, kad kuo daugiau nuo žmonių galėtų paimti. Labai dideli nepatogumai. Kai jau ten gyvens [nauji gyventojai], tai čia išvis kiek bus mašinų. Nežinau, kur reikės sutalpinti, bus neįmanoma pereiti. (...) Matytumėte, kas čia vyksta, jie turbūt pramušė [drenažą], kiek žemių pripylė, vėl gręžinius daro, vanduo į viršų kyla. Tokia pliurza, baisu“, – pasakojo Vida.

Gyventoja Vaiva LRT.lt sakė, kad kyla klausimų, kiek statybų metu galima užimti kelio.

„Kur uždarytas kelias, kažkada buvo galima važiuoti. Kitas dalykas – stovėjimo vietos. Ten vis dar yra gatvė, bet kur yra uždaryta, matai, kaip asfaltas yra sutrūkęs, važiuodamas gal ir padangą gali palikti ar suplėšyti. Taip tikrai yra dėl to, kad vyksta statybos. Prieš 7 valandą ryto jau girdime statybų garsus – tai kaip žadintuvas“, – kalbėjo pašnekovė.

Gavo skundą dėl statybų

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos atstovė Rasa Kėkštienė LRT.lt komentavo, kad praėjusių metų gruodžio 23 dieną savivaldybė išdavė statybą minėtu adresu leidžiantį dokumentą. Jis suteikė teisę rekonstruoti žemės sklype esantį teisiškai įregistruotą pastatą – garažą į gyvenamosios paskirties daugiabutį pastatą.

„Projekto sklypo sutvarkymo dalyje yra nurodoma, kad kertami tam tikri medžiai ir turi būti įrengiamas laikinas įvažiavimas į statybvietę. Vilniaus miesto savivaldybės administracija išdavė statytojams leidimą kasti ir aptverti, leidimas galioja iki 2022 metų gruodžio 31 dienos. Pažymėtina, kad leidimus kirsti medžius išduoda Vilniaus miesto savivaldybės administracija. (...) Statybų inspekcija yra gavusi gyventojų skundą dėl atliekamų statybos darbų ir vykdo tyrimą“, – teigė atstovė ryšiams su visuomene.

Jurgita Jasiūnienė, laikinai einanti Aplinkos apsaugos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjo pareigas, LRT.lt kalbėjo, kad liepa buvo nupjauta ne dėl vykstančių statybų.

„2022 m. birželį, vykdydami vandentiekio vamzdyno avarijos likvidavimo darbus (buvo atkasamas vamzdynas), UAB „Vilniaus vandenys“ atsakingi darbuotojai liepą nupjovė, nes ji kėlė pavojų avariją likviduojančių darbuotojų sveikatai ir gyvybei. Kadangi liepa augo per 1,5 m nuo pažeisto vamzdyno, galimybės išsaugoti medį nebuvo. Savivaldybė apie šalinamą medį buvo įspėta“, – teigė J. Jasiūnienė.

Adreso bendrovė nepasisavino

Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas LRT.lt sakė, jog 2006 metais Adresų registre daugiabutis įregistruotas adresu P. Vileišio g. 27, o šalia esantis sklypas, kuriame tuo metu buvo garažai, įregistruotas adresu P. Vileišio g. 27A.

„Šie adresai egzistavo ir anksčiau, tačiau buvo susisteminti ir užregistruoti kuriantis Adresų registrui. Po įrašymo į registrą jokie pokyčiai šiais adresais nebuvo atliekami. Statomas daugiabutis yra adresu P. Vileišio g. 27A. (...) Kai prieš metus buvo išduodamas statybą leidžiantis dokumentas, vadovavomės nuostata, kad naujo pastato statyba vietoje senų yra laikoma rekonstrukcija. Dėl to leidimą gauti nėra lengviau, o daugiabučio statybai taikomi tie patys griežti gyvenamojo pastato reikalavimai, kaip ir tuo atveju, jei projekte būtų nurodyta statyba“, – komentavo pašnekovas.

Anot jo, išduodamas statybą leidžiantį dokumentą, vystytojas įsipareigojo laikytis aplinkosauginių reikalavimų.

„Natūralu, kad statybų metu susidaro statybinių atliekų, o atliekant kasimo darbus – žemių, jos laikinai sandėliuojamos. Jei gyventojams kyla įtarimas, kad atliekos ar žemės sandėliuojamos nesilaikant reikalavimų, jie gali kreiptis į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją, ji tokiais atvejais atlieka tyrimą“, – sakė Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas.

Kaip teigė G. Grubinskas, pagal įstatymus kiekvieno namo savininkas (ar savininkai) automobilių stovėjimo klausimą sprendžia namo sklype.

„Iki Civilinio kodekso įsigaliojimo 2001 metais valstybinėje žemėje pastatytų daugiabučių namų žemės sklypai nebuvo suformuoti. Tą inicijuoti turi namo butų savininkai“, – sakė atstovas.

Anot specialisto, visgi vyrauja tendencija, kad senų daugiabučių namų butų savininkai vengia inicijuoti sklypų suformavimą, nes tuomet prarastų kitų privilegijų, pavyzdžiui, savivaldybė savo lėšomis nebetvarkytų teritorijos.

„Tik inicijavus sklypo projektavimą būtų vertinamas stovėjimo vietų poreikis, atsižvelgiant į butų skaičių. Suprojektavus sklypą, jį namo bendrija galėtų išsinuomoti, taip užtikrindama, kad automobilių stovėjimo vietos bus naudojamos tik namo gyventojų. Kol sklypas nesuformuotas, gyventojai automobilius gali statyti bendrose parkavimo vietose pagal Kelių eismo taisykles“, – pabrėžė G. Grubinskas.

Jis teigė, kad statybą leidžiantis dokumentas yra išduodamas statytojui, o šis pats renkasi, kuris rangovas atliks darbus.

„Leidimas pernai metų pabaigoje buvo išduotas UAB „Plėtros projektai“, o šių metų pradžioje, pasikeitus žemės sklypo ir pastato savininkui, leidimas atnaujintas ir perleistas UAB „Proksima beta“. Duomenų apie statytojų samdomus rangovus savivaldybė neturi“, – kalbėjo G. Grubinskas.

Baigę statybas, sutvarkys aplinką

„Realco“ komunikacijos vadovė Kristina Grubliauskaitė-Svitojė LRT.lt teigė, jog nekilnojamojo turto rinkoje įprasta, kad vystytojas plėtojamam projektui suteikia pavadinimą.

„Šiuo atveju buvo pasirinktas pavadinimas „Vileišio 27“ ir jis yra naudojamas išskirtinai rinkodaros tikslais. Projekto adresas, nurodant jo vietą, buvo ir yra P. Vileišio g. 27A. Jokio kito adreso niekada nesisavinome ir to nedarysime ateityje. Su namo, esančio P. Vileišio g. 27, numerio nukabinimu taip pat neturime nieko bendro“, – pabrėžė pašnekovė.

Anot jos, vykdomiems statybos darbams įmonė naudoja gretimą teritoriją, tam yra gavę reikiamus leidimus.

„Baigę darbus aplinką sutvarkysime ir grąžinsime į buvusią padėtį. (...) Sklype adresu Vileišio g. 27A vykdomiems statybos darbams atlikti turime gavę visus reikiamus leidimus, tiek teritorijai, kurioje vyksta statybos darbai apsitverti, tiek privažiavimui iki jos įrengti. Statybos darbams atlikti, taip pat teritorijai aptverti ir laikinam privažiavimui įrengti turime išduotus leidimus“, – akcentavo K. Grubliauskaitė-Svitojė.

Pašnekovės teigimu, sklypą įmonė įsigijo jau su statybos leidimu, tad projektinių pasiūlymų derinime su visuomene ji nedalyvavo.

„Tai darė ankstesnis vystytojas. Visgi esame nekilnojamojo turto rinkos senbuviai ir puikiai suprantame dėl prasidėjusių statybų kylančius kaimynų nuogąstavimus ar nepasitenkinimą, todėl netrukus po to, kai įsigijome sklypą, patys inicijavome susitikimą su projekto „Vileišio 27“ kaimynais. Renginyje vietos gyventojams pristatėme projektą, statybų eigą ir organizavimą, apsikeitėme kontaktais, stengėmės atsakyti į gyventojų klausimus ir išklausyti pageidavimus“, – teigė pašnekovė.

Pasak jos, siekiama užtikrinti, kad statybų metu kaimynai pajustų kuo mažiau nepatogumų, o baigtas projektas ir sutvarkyta teritorija džiugintų: „Vystant projektą „Vileišio 27“ bus sutvarkyta aplinka, nutiesti naujai ar sutvarkyti esami šaligatviai, suformuotas naujas įvažiavimas iš Antakalnio gatvės.“

Komunikacijos vadovė akcentavo, kad vystomo gyvenamojo projekto „Vileišio 27“ aukštis ir kiti parametrai atitinka numatytus projekte, kuriam buvo išduotas statybos leidimas. 5 aukštų su cokoliu daugiabučiame name bus įrengti 66 vieno–keturių kambarių butai, numatyta 72 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, dviračių saugyklos, sandėliukai.

Skaityti visą pranešimą