Gyvai ketinantys teikti mokesčių deklaracijas gyventojai turėtų suskubti: eilės skyriuose – iki gegužės pabaigos

Prieš 1 metus 75

Turintys teikti deklaracijas mokesčių inspekcijai ir ketinantys tą daryti gyvai gyventojai jau turėtų suskubti – eilės skyriuose iki gegužės pabaigos, o registracija gyvai konsultacijai būtina. Per pandemiją įvestos būtinybės registruotis prieš atvykstant neatsisako daugelis institucijų. Bankai sako, kad taip daug patogiau ir patiems klientams.

Mokesčių inspekcijoje deklaracijų teikimo laikas. Gyvai eilės skyriuje nedidelės, tačiau internetu – nusidriekusios. užsiregistruoti vizitui pavyktų tik po poros savaičių – gegužės pabaigai.

„Vilniuje yra aktyviausias taškas, tai yra užimtumas dviem savaitėms, bet ką stebime, kad žmonės keičia gyvą aptarnavimą į konsultavimąsi telefonu ar ieško savarankiškai informacijos“, – pastebi Vilniaus apskrities VMI viršininkė Virginija Ginevičienė.

Visgi atvykus be registracijos skyriuje niekas ir neaptarnaus. „Visos vietos šiuo metu užimtos ir nežino, kad pas mus išankstinė registracija, mes jam paaiškiname, kaip deklaruoti, kaip užsiregistruoti“, – pasakoja V. Ginevičienė.

Aptarnavimas po pandemijos pasikeitęs ir kitose valstybės institucijose. „Sodra“ sako, kad išankstinė registracija rekomendacija, ne būtinybė.

„[Yra tokių], kurie neturi galimybės užsirašyti iš anksto, rasti informaciją internete ar net paskambinti telefonu. Kai jie atvyksta į skyrių, yra priimami taip pat, tik gali tekti palaukti, jei tam laikui atvykęs užsiregistravęs žmogus“, – teigia „Sodros“ atstovė Malgožata Kozič.

Panaši tvarka ir užimtumo tarnyboje. Ten iki pandemijos internetu registruodavosi vos 5 proc. žmonių.

„50 proc. žmonių registruojasi elektroniniu būdu ir po pandemijos, 50 proc. atvyksta gyvai, eilių nėra, nes yra budintys darbuotojai, kurie užregistruoja“, – sako Užimtumo tarnybos atstovė Inga Balnanosienė.

Bankai teigia, kad ne tiek jie patys, kiek jų klientai nė kiek nenori grįžti prie gyvų eilių.

„85–90 proc. klientų iš anksto ir registruojasi – yra galimybė tą pačią arba kitą dieną“, – teigia SEB atstovas Arūnas Badaras.

„Jei klientas turi skubią situaciją, yra galimybė atvykti ir reikalus susitvarkyti“, – priduria jis.

„Žmonės tvarką vertina pozityviai. Žmonės gali planuoti laiką, žino, kada ateis, kiek truks“, – antrina „Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius.

Bankų atstovai tikina, kad fiziniai bankų skyriai apskritai tampa mažiausiai populiaria vieta gauti bankines paslaugas: dažniau renkamasi parašyti arba skambinti.

Skaityti visą pranešimą