Griuvus Meškinio tilto konstrukcijai, Darbo inspekcija fiksavo pažeidimus – teko stabdyti darbus

Prieš 1 metus 48

Kaune nugriuvus rekonstruojamo A. Meškinio tilto konstrukcijai, praėjusią savaitę į vietą nuvykusi Valstybinė darbo inspekcija fiksavo darbo saugos pažeidimus. Dėl to, kaip teigia Valstybinės darbo inspekcijos atstovė Jolanta Bielskienė, teko sustabdyti nuvirtusio tilto padarinių likvidavimo darbus.

„Trečiadienį Valstybinės darbo inspekcija nuvyko į griūvančio tilto vietą ir pamatė, kad yra daug pažeidimų, daug pavojų žmonėms. Todėl sustabdė visus darbus. Avarijos likvidavimo darbai buvo vykdomi neparengus griovimo darbų plano. Nebuvo atlikti nugriuvusio tilto dalį laikančių atraminių konstrukcijų patvarumo bei stiprumo skaičiavimai bei vertinimai, kokiu būdu galima toliau saugiai užtikrinti darbuotojų darbą saugą bei sveikatą“, – LRT RADIJUI pirmadienį sakė J. Bielskienė.

„Buvo nustatyta, kad pavojingiems griovimo darbams vadovauja nustatyta tvarka neatestuotas darbų vadovas, kuris tikrinimo metu negalėjo pateikti jokių darbuotojų saugą ir sveikatą darbe užtikrinančių sprendimų. Pavojinga zona nebuvo aptverta: nepaženklinta saugos sveikatos ženklais ir panašiai“, – teigė ji.

Dėl visų šių įvardintų pažeidimų, akcentavo Valstybinės darbo inspekcijos atstovė, teko sustabdyti avarijos likvidavimo darbus.

„Darbo inspekcija sustabdė visus darbus. Buvo leidžiama tik daryti pasiruošimo darbus, kurie užtikrintų, kad avarijos pasekmės bus likviduojamos saugiai, kad nebus nelaimingų atsitikimų“, – pridūrė ji.

Kad reaguojant į nugriuvusį tiltą buvo padaryta pažeidimų nesigina ir darbus atliekančios bendrovės „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius. Pasak jo, Valstybinei darbo inspekcijai pro akis nepraslydę pažeidimai veikiausiai buvo greito reagavimo pasekmė.

„Galbūt žmonės iš to netikėtumo padarė kai kuriuos veiksmus, kurių negalėjo daryti. Bet po to mes turėjome susitikimus su Darbo inspekcijos atstovais (...) Kartu suderinome, parengėme technologinio projekto korekcijas, numatant saugias zonas technikai bei darbininkams“, – LRT RADIJUI teigė A. Rusevičius.

ELTA primena, kad antradienį, apie 22 val. gautas pranešimas, kad prie prekybos centro „Mega“ Kaune griuvo tiltas, einantis per Nerį. Pranešta, kad įgriuvo dalis tilto, pusė jo esą pakibo ore. Žmonės įvykio metu nenukentėjo.

A. Meškinio tilto per Nerį (viduriniojo tilto) rekonstrukcijos ties Kaunu darbai pradėti praėjusiais metais. Pagal sutartį darbai turėjo būti baigti iki 2024 m. pabaigos. Šios sutarties darbų vertė – 68,37 mln. eurų su PVM. Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, į kurį patenka ir minėtas tiltas, nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“ kai kuriomis dienomis automobilių srautas siekia iki 78 tūkst. automobilių.

LAKD vadovas: tilto konstrukcija pavojaus eismui nekelia

Nugriuvusi rekonstruojamo A. Meškinio tilto konstrukcija yra nuolatos stebima ir dedamos visos pastangos, kad nekiltų pavojus eismo saugumui, sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.

„Per savaitgalį yra stabilizuotos kolonos grunto pagalba. Imamasi visų priemonių, kad apsaugotume vairuotojus“, – LRT radijui pirmadienį teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas.

„Kiek man yra žinoma, per savaitgalį pasvirusi sija, nors ir buvo pakankamai didelis vėjas, nėra pajudėjusi. Tai džiugina. Žmonės budi 24 val. per parą ir jei kažkas būtų netikėto – būtų nedelsiant imtasi priemonių, kad situacija būtų suvaldyta“, – sakė R. Lipkevičius.

Jam antrino ir „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.

„Imamės visų prieinamų priemonių eismo dalyvių ir tilto saugumo užtikrinimui. Nuolat stebime padėtį įvykio vietoje: pasvirusią tilto konstrukciją, tilto atramą. Yra sumontuota speciali lazerinė įranga, kuri milimetrų tikslumu stebi iškilusios tilto konstrukcijos dalies padėti. Atramoje sumontavome daviklius, kurie fiksuoja bet kokį konstrukcijos galimą judesį. Kol kas jokių poslinkių nėra pastebėta. Kilus net menkiausiems įtarimams dėl eismo saugos užtikrinimo esame pasiruošę riboti eismą“, – teigė A. Rusevičius.

Pasak jo, kol kas dar nėra aišku, ar likviduojant tilto per Nerį kelyje Vilnius–Klaipėda avarijos padarinius neprireiks visiškai uždaryti eismo.

„Dėl visiško eismo sustabdymo matysime pagal tai, kaip seksis ardyti. Kol kas galvojame, kad gal užteks tų priemonių, kurios yra dabar numatytos – konstrukcijos ardymo metu statyti skydus ir uždarinėti eismą tik šoninėse eismo juostose“, – sakė A. Rusevičius.

Skaityti visą pranešimą