Greta jūros įsikūrusių klaipėdiečių galvos skausmas – nesibaigiantis transporto „ralis“: neišsimiegame jokiu paros metu

Prieš 1 metus 112

Ištisus metus gausiai lankomoje Melnragėje gyvenantys klaipėdiečiai nebegali taikstytis su kone visą parą kvartale nenutylančiu transporto triukšmu. Žmonės pasakoja negalintys išsimiegoti nei dieną, nei naktį – po langais viršydami leistiną greitį zuja automobiliai bei didelį triukšmą keliantys motociklai. Melnragiškiams svyra rankos dar ir todėl, kad kelerius metus vis kreipiamasi į savivaldybę, bet problema lieka neišspręsta. Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pripažįsta, kad eismo klausimus sprendžiančiųjų požiūris į Melnragės gyventojų bėdą – kiek atsainus.

Dėl didelio automobilių srauto, Kelių eismo taisyklių pažeidėjų bei triukšmą keliančių motociklininkų kenčiantys melnragiškiai praėjusią savaitę surengė gyventojų ir policijos bei Klaipėdos savivaldybės atstovų susitikimą.

Pareigūnams ir valdininkams gyventojai išdėstė jau kelerius metus kamuojančią problemą – Melnragėje lankytojų netrūksta ištisus metus, mat tiek klaipėdiečiai, tiek miesto svečiai čia gausiai traukia pabūti prie jūros, pavaikštinėti jūros tiltą atstojančiu uosto molu. Gyventojams kliūva ne tai, kad žmonės atvykta prie jūros, o tai, kaip jie tą daro.

LRT GIRDI žmonės pasakojo kenčiantys dėl didelio automobilių srauto, dėl kylančio triukšmo bei itin triukšmingai kvartalu skriejančių motociklų.

„Problema yra labai opi ir skausminga. Mes negalime išsimiegoti visais metų laikais ir bet kuriuo paros metu. Pas mus yra vienas labiausiai lankomų objektų – molas. Jis yra lankomas visą parą tokių žmonių, kurie mėgsta labai garsiai pravažiuoti ir tai daro bet kokiu oru. Svarbiausia – visiškai nesiskaito su gyventojais“, – sakė Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė.

Anot seniūnaitės, jau kelerius metus gyventojai Klaipėdos savivaldybei rašo raštus dėl minėtos problemos, siūlo galimus jos sprendimo variantus, tačiau pagalbos nesulaukia.

Žmonės siūlė, kad judriose gatvėse būtų įrengta daugiau greičio slopinimo kalnelių, būtų matuojamas garso lygis, dažniau užsuktų policijos pareigūnai, ties automobilių stovėjimo aikštele molo prieigose atsirastų užkarda, būtų didinama stovėjimo rinkliava. Siūlyta kurti geresnes sąlygas ekologiškam transportui, didinti viešojo transporto patrauklumą, nukreipti eismą kita kvartalo puse ir pan.

„Mes negalime pereiti gatvės, negalime išsimiegoti, yra išmetamos dujos – visa tai yra teršalai, kurie lieka mūsų plaučiuose“, – pastebėjo M. Kalendė.

Žmonės tvirtina, kad dalis motociklininkų nepaiso kvartale stovinčio motociklų eismą nuo 22 val. iki 8 val. ryto draudžiančio kelio ženklo.

Jokios naudos ir iš Molo gatvėje stovinčio greičio matuoklio, nes jis tiesiog neveikia. Žinia, kad greičio matuoklis Melnragėje – tik muliažas, netruko pasklisti, tad automobiliai skrieja nepaisydami judrioje Molo gatvėje nustatyto 30 km/val. greičio ribojimo.

M. Kalendė sako, kad gyventojai savivaldybės prašė, jog būtų pastatytas bent jau veikiantis greičio matuoklis, mat kai toks buvo, viršijančiųjų greitį buvo mažiau, tačiau sulaukė atsakymo, kad nematoma reikalo.

Susitikime su gyventojais dalyvavęs policijos pareigūnas žmonėms aiškino, kad problemą išspręsti nėra lengva, nors policijos pareigūnai periodiškai ir vykdo kontrolę, situaciją stebi per vaizdo kameras ir pan. Melnragiškiai taip pat paraginti talkinti policijai ir aktyviai fiksuoti bei pranešti pareigūnams apie šiame kvartale daromus pažeidimus.

Tarp galimų priemonių – triukšmomačiai ar net įvažiavimo į rajoną apmokestinimas

Praėjusios savaitės pabaigoje įvykusiame susirinkime dalyvavo ir įmonės, kuri ketina įvertinti Melnragės eismą bei pateikti siūlymus, kokių priemonių čia reikėtų imtis, atstovas.

„Čia yra mažiausiai trys problemos, su kuriomis dabar susiduria vietos gyventojai, ir mūsų tikslas yra surasti ir pasiūlyti tokius sprendimus, kurie galėtų padėti išspręsti šias problemas“, – sakė įmonės „MC Mobility Consultants“ saugaus eismo specialistas Dovydas Skrodenis.

Sprendimų bus ieškoma įvertinant transporto srautų intensyvumą, transporto priemonių važiavimo kryptis, viešojo transporto keleivių, pėsčiųjų bei dviratininkų srautus, infrastruktūrą. Surinkus šiuos duomenis, tam tikra programine įranga bus atliekami modeliavimai, kurie parodys, kaip Melnragėje galėtų veikti bent trys skirtingi eismo scenarijai.

Scenarijų gali būti įvairių, tarp kurių – net ir įvažiavimo į Melnragę apmokestinimas.

„Vienas iš pasiūlymų yra tiesiog tamsiuoju paros metu apmokestinti transporto priemonių įvažiavimą į gyvenvietę. Gyventojai nemokėtų, nes jų automobilių numeriai būtų įvesti į sistemą“, – aiškino D. Skrodenis.

Taip pat numatoma, kad siekiant pažaboti triukšmą keliančius vairuotojus, gyvenvietėje galėtų būti įrengti modernūs matuokliai, fiksuojantys keliamą triukšmą.

V. Grubliauskas pripažįsta: saugaus eismo specialistai į melnragiškių bėdą žvelgia kiek atsainiai

Į susitikimą su gyventojais buvo pakviestas ir Klaipėdos meras, tačiau susirinkime jis nepasirodė. V. Grubliauskas LRT.lt tvirtino apgailestaujantis, kad negalėjo dalyvauti susitikime, tačiau apie situaciją žinantis ir ją aptaręs su seniūnaite bei policijos pareigūnais, savivaldybės administracijos atstovais.

„Ten tas kabantis greičio matuoklis turbūt didelės tvarkos neįkvepia. Kita vertus, ten galiojantys apribojimai, kad negalima važiuoti motociklams, turbūt vėlgi nelabai veikia. Reikėtų bandyti spręsti klausimą iš esmės ir jeigu gyventojams atrodo, kad motociklai kelia didžiausią triukšmą, pasiūliau, kad jie važiuotų aplinkui, nevažiuotų Molo gatve. Policija pažadėjo kaip įmanoma dažniau ten budėti su garsą matuojančiais įrenginiais ir kita reikalinga įranga“, – teigė V. Grubliauskas.

Anot mero, formalių skundų ir kreipimųsi beveik nėra, o per laiką, kai Melnragėje kabėjo veikiantis greičio matuoklis, buvo užfiksuoti tik keli pažeidimai, tad miesto vadovas ragina gyventojus fiksuoti pažeidimus nustatyta tvarka. Tai esą gali padėti išjudinti eismo pokyčius Melnragėje.

Meras sutinka su gyventojų nuomone, kad neveikiantis greičio matuoklis neduoda jokios naudos, nes ir plika akimi matyti, kad įrenginys neveikia. Tai, kad tuo metu, kai buvo sumontuotas veikiantis greičio matuoklis, buvo užfiksuota nedaug greičio viršijimo atvejų, reikėtų vertinti kaip įrodymą, kad matuoklis veikia kaip prevencinė priemonė.

„Mes turime orientuotis ne į tai, kiek jis užfiksavo pažeidėjų, bet labiau džiaugtis neužfiksuotais pažeidėjais – vadinasi, jų nebuvo. Šis klausimas bus svarstomas. Saugaus eismo specialistai, kurie negyvena toje gatvėje arba negirdi to triukšmo, žiūri į tai šiek tiek atsainiau, o tai manęs nedžiugina“, – sakė Klaipėdos meras.

V. Grubliauskas teigiamai vertina tai, kad savo rekomendacijas ketina pateikti specialistai, tačiau pastebima, jog kyla klausimas, ar visas priemones įmanoma įgyvendinti, mat, pavyzdžiui, gyventojų mintis drausti eismą pagrindine rajone Molo gatve yra nepriimtina.

„Gyventojų pasiūlymai buvo radikalūs – visiškai uždrausti eismą Molo gatve. Turbūt suprantama, kad tai neįmanoma ir taip negali būti. Turime dėti visas pastangas ir ieškoti priemonių, kaip tą galima padaryti civilizuotai kažkokiais ribojimais ir draudimais. Reikia ieškoti kompromiso tarp visiško uždraudimo, kas nėra realu, ir to, kad būtų kiek įmanoma mažiau trukdoma gyventojų ramybė“, – sakė V. Grubliauskas.

Skaityti visą pranešimą