Gero Ukrainai nori ne visi: aiškėja atvejai, kai žmonių paaukoti automobiliai tiesiog parduodami

Prieš 2 metus 177

Nuo balandžio Ukraina sugriežtino į šalį įvežamų automobilių tvarką, panaikinti muitai, bet reikia daugiau dokumentų. Tai padaryta norint išvengti sukčiavimo. Paramą automobiliais teikiantys lietuviai sako žinantys atvejų, kai žmonių paaukoti automobiliai tiesiog parduodami.

Lenktynininkas Rimvydas Agurkis sako, kad viename Vilniaus autoservisų ruošiamas automobilis teks kariniam daliniui, su kuriuo tiesiogiai bendrauja – tik taip galima teikti tokią paramą. Dalinys užpildo dokumentą, kurio reikia Ukrainos muitinei.

„Buvo kilusi tam tikra problema dėl nesąžiningai veikiančių įmonių, buvo pradėję plaukti automobiliai lyg tai karui, bet ne karui“, – LRT TELEVIZIJAI sakė R. Agurkis.

Kai kurios organizacijos, pasak lenktynininko, aiškina, kad esą paprasčiau aukojant mašiną pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartis, o iš tikro paskui pačios parduoda automobilį.

„Ta organizacija pradeda gudrauti: sako, žinot, Ukrainoje sudėtinga, neįmanoma pervežti... Žinau asmeniškai ir ne vieną faktą tokį turiu“, – teigė R. Agurkis.

Dėl sukčių nuo balandžio pirmosios pati Ukraina pakeitė tvarką. Šiuo metu panaikintas muitas automobiliams, bet sugriežtinta įvežimo tvarka: reikia užpildyti daugiau dokumentų, gauti pažymą iš Ukrainos muitinės.

R. Agurkis spėja, kad sukčiai ims padirbinėti ir naujus muitinės reikalaujamus dokumentus, bet tai jau bus laikoma itin rimtu nusikaltimu.

„Girdėjau, kad kai kurie bando sukčiauti, net nesuprantu, kaip. Kažkaip ten didesnė kaina... Deja, aš asmeniškai, kuris šiuo metu bando sukčiauti, aš į snukį duosiu tiesiogine prasme. Dabar tu nori iš to pasipelnyti?“ – kalbėjo „Blue / Yellow“ vadovas Jonas Ohmanas.

J. Ohmanas sako, kad aukojantys automobilius gali prašyti ir tokių paprastų įrodymų kaip nuotraukos. Organizacijos „Blue / Yellow“ vadovas skaičiuoja, kad į Ukrainą jau išvežė 250 automobilių, 15 motociklų, sunkvežimių, greitųjų.

„Mašinos turi būti šiek tiek geresnės. Jei duodi visiškai nuvarytą mašiną, jos ilgai neatlaiko. Reikia šiek tiek geresnių. Pavyzdžiui, mes pradėjom supirkti mašinas iš Švedijos“, – pridūrė jis. J. Ohmanas pasidalijo ir vaizdo įrašu, kur viena jų siųsta mašina užvažiavo ant minos.

Gynybos ir saugumo ekspertas Aurimas Navys sako, kad siunčiant automobilius į karą turi būti pastiprinta jų važiuoklė, pageidautina, kad būtų dyzeliniai.

„Jei kalbam apie aprūpinimą, jie, kurie veža į susirėmimo vietas turniketus, kitas priemones, liemenes šalmus, tada kalbam apie didesnius automobilius, visureigius“, – kalbėjo A. Navys.

Vis dėlto, pasak jo, paprastą automobilį irgi galima naudoti, pavyzdžiui, vežti jais mažus krovinius, vaistus, ar žvalgybos operacijose naudoti, kai reikia neišsiskirti.

Skaityti visą pranešimą