Europos oro uostuose sumaištis – kalti ir padidėję keleivių srautai, ir net lėktuvų trūkumas

Prieš 1 metus 105

Pastaruoju metu įvairiuose Europos oro uostuose sumaištis dėl masiškai vėluojančių ir atšaukiamų skrydžių. Nors Lietuvos oro uostų atstovai tikina, kad padėtis stabili, šimtams lietuvių atostogų kelionės buvo atšauktos. Kelionių organizatoriai sako, kad tokia situacija susidarė dėl didelių keliautojų srautų, darbuotojų stygiaus ir protestų svetur.

Amsterdamo oro uoste – minios pasipiktinusių žmonių ir ribotas skaičius darbuotojų.

„Manau, kad tai – siaubinga. Šiandien pasibaisėtina. Jie turi žinoti, kiek belietų pardavė. Jie turi žinoti, kiek žmonių šiandien atvyks. Aš dėl to šokiruota“, – pasakoja oro uoste sutikta moteris.

Jau kurį laiką šis oro uostas nepajėgia tinkamai dirbti – trūksta apsaugos, prižiūrinčios tvarką, skrydžiai tai vėluoja, tai atšaukiami. Nors daugybė žmonių ištroškę keliauti, oro uostas nusprendė nuo liepos 7-osios riboti skrydžių skaičių. Ir tai ne vienintelis pavyzdys – kai kuriuose oro uostuose pyksta ne keliautojai, o darbuotojai. Jie protestuoja dėl didelių krūvių ir mažų algų. Ir vėl kenčia skrydžių tvarkaraščiai. Tad pastarosiomis savaitėmis Europoje atšauktų ar atidėtų skrydžių – tūkstančiai.

Situacija Lietuvos oro uostuose, pasak aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno, stabili. Vėluojančių ar atšaukiamų skrydžių ne daugiau nei prieš pandemiją.

„Žmonės pandeminiu metu buvo pripratę, kuomet buvo labai mažai skrydžių ir daug laisvų orlaivių, kuriuos oro bendrovės galėjo pakeisti ir pasiūlyti alternatyvą. Dabar to nėra“, – LRT TELEVIZIJAI sako A. Stikliūnas.

Vis tik kai kuriuos Lietuvos keliautojus aviacijos neramumai pasivijo. Kelionių organizatorius „Itaka“ atšaukė kelias keliones iš Vilniaus į Madeirą, kur turėjo vykti per 300 turistų.

„Po praėjusios savaitės pasikartojančių streikų ir oro erdvių uždarymų lėktuvai tiesiog nebespėja operuoti ir iš esmės tai yra žmogiškasis faktorius. Kadangi ypatingai su Madeira turi būti specialaus pasiruošimo pilotai“, – sako „Itaka Lietuva“ pardavimų vadovė Daiva Strumskienė.

Įvykiai ne pagal planą aviacijos sektoriuje pastebimi ir dėl kitų priežasčių.

„Ir karas palietė tam tikras aplinkybes, šiuo metu rinkoje egzistuoja ir tam tikrų orlaivių komponentų trūkumas, dėl ko vėluoja ir visi orlaivių darbai“, – aiškina A. Stikliūnas.

Keliautojų teisininkas Edmundas Rusinas primena, kad turistas gali gauti kompensaciją, kai kelionę organizatoriai atšaukia likus mažiau nei 20 dienų. Įsigiję bilietus į reguliarų skrydį patys, kompensacijos gali tikėtis, jei apie skrydžio pasikeitimus pranešama likus mažiau nei 14 dienų. Daugiau neaiškumų gali kilti keliaujantiems su persėdimais.

„Tie vadinami pigių reisų bilietai, jie dažniausiai yra nejungiamieji, nepriklausomai nuo to, kad tu įsigyji kelių segmentų bilietus. Vienas iš jų iškrenta, bet turistas neturi teisės reikalauti žalos atlyginimo, nebent tai yra jungiamasis reisas. Priešingu atveju, kiekvienas iš reisų laikomas kaip atskiras segmentas ir tik už tai atsako faktinis vežėjas“, – tikina teisininkas.

Norintiems apsidrausti nuo nemalonių staigmenų, šiuo laikotarpiu rekomenduojama į oro uostą atvykti kiek anksčiau – likus trims valandoms iki skrydžio.

Skaityti visą pranešimą