Derybose nepasirodę streikuojantys vairuotojai: sunku, kai nežinai, kokios pozicijos sulauksi dėl jau sutartų punktų

Prieš 1 metus 76

Antrą savaitę tęsiantis „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų streikui, Profesinių sąjungų konfederacija prie savivaldybės surengė vairuotojų palaikymo akciją. Vairuotojų ir jų darbdavio – įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ – derybos kol kas yra be rezultatų.

Profesinių sąjungų konfederacija surengė palaikymo akciją jau 10 dienų streikuojantiems viešojo transporto vairuotojams, raginant tuo pat metu posėdžiaujančią miesto tarybą atkreipti dėmesį į vairuotojus.

„Turi būti svarstomi kaip prioritetinis klausimas taryboje, šiai dienai matome atmestinį elgesį“, – teigia Profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė.

Stotelėje laukiantys žmonės sako, kad prasidėjus streikui, kelionės trunka ilgiau.

„Šiandien taip, laukiu gan ilgokai“, – sako LRT TELEVIZIJOS užkalbinta vilnietė.

„Aš pensininkas, man vienodai rodo, šiek tiek palaukiu, pažiūriu internete tvarkaraštį ir viskas gerai“, – tikina kalbintas vyras.

„Stotelės pilnos, troleibusai pilni... Ilgai laukti reikia“, – pripažįsta kitas sostinės gyventojas.

O palaukti dar teks, nes streikas neterminuotas, vairuotojų ir įmonės derybos kol kas nejuda iš mirties taško.

Diskutuoti abi pusės turėjo ir trečiadienį, tačiau nepavyko.

„Kaip matot, derybos nevyksta, nesam gavę atsakymo, kada jie ruošiasi pasirodyti“, – pranešė „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius.

Vairuotojai susirinko pasitarti tarpusavyje, bet derybose pasirodyti ir nesiruošė. Sako, kad nėra reikalo.

„Sunku derėtis tada, kai jūs ateinat į derybas ir nežinot, kokios pozicijos sulauksit dėl jau sutartų punktų. Mes sakome, kad turime laikytis ir negalime jų keisti, o mums sako – čia derybos, mūsų pozicija gali keistis“, – tvirtina „Vilniaus viešojo transporto“ profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

Reikalavimų sąrašas netrumpas, bet svarbiausi, pasak vairuotojų profesinės sąjungos, keli.

„Mes kalbame apie 5 darbo dienų savaitė darbuotojams. Antras klausimas – kaip užtikrinti darbuotojams 30 min. pietų pertrauką po 5 darbo valandų. Taip pat mes labai aiškiai neatsisakysime punkto dėl papildomos teisinės apsaugos“, – aiškina A. Markevičius.

Aktualus ir atlyginimų didinimas, priemokos už stažą. Bet dėl ko tiksliai nesutariama – tiek vairuotojai, tiek bendrovė teikia savo versijas, pavyzdžiui, skirtingai skaičiuoja vairuotojų darbo dienas. Darbo teisės ekspertas, advokatas Vilius Mačiulaitis sako, kad, ko gero, abi pusės turėtų nusileisti dėl tam tikrų punktų.

„Aišku, kad darbuotojas gali norėti daugiau finansų, bet finansai visada riboti. Dėl poilsio – darbo kodeksas numato 5 dienų darbo savaitę su dviem poilsio dienom 0205“, – akcentuoja jis.

„Vilniaus viešojo transporto“ vadovas ir meras sako, kad daug reikalavimų jau įgyvendinta.

„Atliepiam jų pagrindinius klausimus dėl darbo apmokėjimo sistemos dėl stažo, kitų priemokų. Buitinės higieninės sąlygos nėra kolektyvinės sutarties objektas“, – teigia „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius D. Aleknavičius.

„Svarbu atskirti asmeninius užmetimus, kad kažkas neva kažko nedaro nuo turinio, nes turinys labai paprastas – yra reikalavimai profesinių sąjungų, yra derybos, dėl daugelio punktų susitarta“, – tvirtina Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

O kol nesiseka ne tik sutarti, bet ir susitikti pasitarti, vairuotojai į darbus grįžti neketina.

„Streikas streikas streikas!“ – šaukia jie.

Skaityti visą pranešimą