Aviacijos ekspertas apie „Ryanair“ apkarpomus skrydžius: tai tradicinis bendrovės būdas kažką apkaltinti

Prieš 1 metus 59

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nebeskraidys dviem maršrutais ir rečiau skraidys 11 maršrutų iš Vilniaus. Taip įmonė reagavo į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo sausio padidinti mokesčius 28 proc. Aviacijos ekspertas Justinas Matusevičius LRT RADIJUI sako, kad tokio bendrovės sprendimo buvo galima tikėtis, nes jiems „kažką apkaltinti“ yra įprasta.

„Aš manau, kad buvo galima tikėtis (tokio „Ryanair“ sprendimo – LRT.lt). Jie naujų skrydžių tai prideda, tai nuima ir tas procesas pas juos yra rutininis. Aš manau, kad jis visgi yra niekaip nesusijęs su mokesčių padidinimu – tai yra tradicinis „Ryanair“ būdas kažką apkaltinti ar kažkokio preteksto paieškoti“, – mano J. Matusevičius.

Aviacijos teoretikas tvirtina, kad dėl „Ryanair“ sprendimo apkarpyti dalį skrydžių iš Vilniaus tvarkaraščio, tikėtina, vasarą skrydžių kainos šiek tiek išaugs.

„Manau, kad skrydžiai truputį pabrangs, bet, tiesą sakant, nemanau, kad bus taip blogai, kaip praeitą vasarą. Praeitą vasarą buvo labai didelės kainos ir buvo labai sunku paskutinę dieną gauti skrydžių, pavyzdžiui, į Londoną, vasarą buvo išparduota kelioms savaitėms į priekį. Manau, kad šiemet tokios situacijos nebus.

Kai kuriais maršrutais turbūt kainos bus šiek tiek didesnės, nei tikėtumės, ten, kur „Ryanair“ neturi konkurentų. Bet, manau, bendrai paėmus, nieko čia baisaus nenutiks. Keleiviams turbūt pasiūlyčiau tais retesniais maršrutais truputį į priekį paplanuoti, kad tikrai tuos bilietus gautų. Bet nieko dramatiško nėra“, – įsitikinęs J. Matusevičius.

Ekspertas patikina, kad keleivių srautas vasaros metu nusimato nemažas, todėl „Ryanair“, apkarpydamas dalį savo skrydžių, oro uosto tuščio tikrai nepaliks.

Paklaustas, ar „Ryanair“ vietą užimti galėtų užimti tam tikri konkurentai, J. Matusevičius sako, kad „tam nėra jokių šansų“, nes kitos oro linijų bendrovės tiesiog nespėja sureaguoti į tokius staigius pokyčius.

„Čia, man atrodo, yra didžiausia problema su tuo, kad mūsų pagrindinis vežėjas Lietuvoje yra „Ryanair“. Jie karpo maršrutus labai greitai, labai greitai juos ir atstato. Ir bet kam kitam reaguoti yra labai sunku. (...) Jie puikiai galėjo skrydžių kiekį paskelbti ir nukarpyti tada, kai tarifai Vilniaus oro uoste buvo padidinti. Ne, jie laukė iki sausio pabaigos, paskelbė nuo vasaros, kai visi kiti jau yra suplanavę savo pajėgumus visoje Europoje“, – piktinasi aviacijos ekspertas.

LRT.lt primena, jog apie sprendimą Vilniuje apkarpyti 30 proc. 2023 m. vasaros skrydžių tvarkaraščio Europos oro linijų bendrovė „Ryanair“ pranešė sausio 27 d. Bendrovės teigimu, taip buvo reaguota į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo šių metų sausio 1 d. 28 proc. padidinti mokesčius.

Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno teigimu, oro bendrovė „Ryanair“ savo sprendimu siekia daryti viešą spaudimą. Jo manymu, tokie „Ryanair“ žingsniai yra lemti ne kainodaros, o noro gauti geriausias sąlygas, retinant skrydžius tomis kryptimis, kuriose jie ir taip yra nepopuliarūs.

Vilniaus oro uostų pranešime žiniasklaidai rašoma, kad nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigalioję naujieji Vilniaus oro uosto rinkliavų dydžiai yra padiktuoti per pastaruosius kelerius metus ženkliai išaugusių įvairių sričių kaštų.

Parengė Aistė Turčinavičiūtė.

Skaityti visą pranešimą