Augant elektromobilių pardavimams, Vokietija mažins jiems skiriamas subsidijas

Prieš 1 metus 141

Vokietijos valdančiąją koaliciją sudarančios partijos sutarė mažinti subsidijas elektromobiliams ir atsisakyti paskatų iš tinklo įkraunamiems hibridams, skelbia „Reuters“.

Nuo kitų metų Vokietija sumažins finansines paskatas įsigyjantiems elektromobilius, nes dėl didėjančio šių transporto priemonių populiarumo Vyriausybės subsidijos tampa nebereikalingos.

„Elektrinės transporto priemonės darosi vis populiaresnės ir artimiausioje ateityje joms nebereikės Vyriausybės subsidijų“, – teigiama antradienį išplatintame ekonomikos ministro Roberto Habecko pranešime.

Pagal šį planą subsidijos vien elektra varomoms transporto priemonėms, kurių kaina mažesnė nei 40 000 eurų, sumažės nuo šiuo metu taikomų 6 000 eurų iki 4 500 eurų kitų metų pradžioje ir iki 3 000 eurų 2023 m.

Automobiliams, kurių kaina viršija 40 000 eurų, ši priemoka kitų metų pradžioje sumažės iki 3 000 eurų nuo šiuo metu skiriamų 5 000 eurų.

Automobiliams, kurių kaina viršija 65 000 eurų, subsidija netaikoma, o nuo 2024 metų ji nebebus taikoma transporto priemonėms, kurių kaina viršija 45 000 eurų.

Įmonių transporto priemonių subsidijavimas bus nutrauktas, programa galės naudotis tik privatūs vartotojai.

Remiantis Vyriausybės šaltiniais, elektromobilių pirkėjams skirtų paskatų mokėjimas bus nutrauktas, kai bus išeikvota visa ateinančių dvejų metų biudžetuose tam skirta 3,4 mlrd. eurų suma.

Metų pabaigoje Vyriausybė visiškai nutrauks subsidijas iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams– už tai R. Habeckas buvo pasisakęs jau anksčiau, kadangi jų ekologiškumas kelia abejonių – hibridiniai automobiliai yra sunkesni, o elektriniu režimu nuvažiuojami atstumai dažnai būna labai nedideli.

„Ateinančio finansavimo etapo metu daugiausia dėmesio skirsime klimato apsaugai, todėl visą finansavimą nukreipsime vien elektra varomoms transporto priemonėms“, – sakė R. Habeckas.

Iš dalies dėl paskatų, visiškai elektrinių automobilių pardavimas Vokietijoje 2021 m. išaugo beveik dvigubai – iki 328 000 – lyginant su ankstesniais metais.

Šiuo metu Vokietijos keliais rieda daugiau nei 600 000 elektra varomų transporto priemonių. O įskaitant hibridus, jų yra gerokai virš milijono.

Visiškai elektrinių automobilių dalis registruojant naujus automobilius Vokietijoje siekia apie 14 proc.

Remiantis naujausiais motorinių transporto priemonių priežiūros tarnybos KBA duomenimis, „Volkswagen“ užima didžiausią elektromobilių rinkos dalį Vokietijoje – 20,3 proc., antroje vietoje – „Tesla“ su 11,2 proc.

VDA automobilių asociacija savo pranešime kritikavo planuojamus subsidijų mažinimus.

„Augančių kainų ir didėjančios finansinės naštos metu sprendimas vienašališkai ir visapusiškai sumažinti finansavimą yra nesuprantamas“, – sakė VDA prezidentė Hildegard Mueller.

Ji taip pat sukritikavo sprendimą iš iniciatyvos pašalinti įmonių automobilius. Anot jos, „visuose automobilių parkuose reikia pereiti prie elektrinio mobilumo“.

Skaityti visą pranešimą