Vilniuje šalto dušo periodai vis trumpesni

Prieš 1 metus 127

„Jūsų name laikinai nebus karšto vandens“ – tokia žinutė daugiabučių gyventojus pasiekia kasmet prasidėjus šiltajam sezonui ir kaskart nuliūdina. Šaltas dušas pora dienų reiškia, kad tikrinami ir tvarkomi vamzdynai, kuriais gyventojų namus pasiekia karštas vanduo bei šiluma – šitaip iki minimumo sumažinama gedimų ir avarijų rizika šaltuoju metų laiku, kai šiluma gyvybiškai svarbi.  

Kodėl išjungiamas karštas vanduo? 

Pasibaigus šildymo sezonui, Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) bei kitų miestų centralizuoto šilumos tiekimo bendrovės pradeda šilumos trasų patikros ir remonto darbus, kad spėtų paruošti vamzdynus ateinančiam šildymo sezonui.  

Vamzdynų sandarumas ir stiprumas tikrinamas atliekant hidraulinius bandymus – juose specialiu siurbliu kone dvigubai padidinamas slėgis. Atliekant bandymus, būtina atjungti vamzdyną nuo šilumos tinklų sistemų, mat daugiabučių šilumos punktuose esantys šilumokaičiai (per juos butus pasiekia karštas vanduo) yra nepritaikyti padidintam slėgiui. Bandymų metu jų neatjungus, šilumokaičiai gali sprogti, todėl per hidraulinius bandymus gyventojams laikinai išjungiamas karšto vandens tiekimas.  

„Suprantame, kad hidrauliniai bandymai mūsų klientams kelia nepatogumų, tačiau privalome prižiūrėti ir tikrinti infrastuktūrą, kuri užtikrina patikimą šilumos ir karšto vandens tiekimą. Dar prieš prasidedant šildymo sezonui turime pašalinti tokius vamzdynų defektus kaip korozija, įtrūkimai. Šiemet jau radome ir sutvarkėme 22 įvairaus pobūdžio defektus. Trumpalaikis karšto vandens išjungimas yra nepalyginamai mažesnis nepatogumas negu šilumos tiekimo nutraukimas žiemą, įvykus šiluminės trasos avarijai“, – kalba VŠT Tinklo komandos vadovas Vilius Šerėnas.  

Hidrauliniai bandymai atliekami visuose šalies miestuose, kuriuose yra įrengti centralizuotai tiekiamos šilumos perdavimo tinklai. Kasmet atlikti vamzdynų patikrą kiekvieną šilumos tiekėją įpareigoja ir šalyje galiojantys teisės aktai. Tiesa, VŠT iniciavo studiją, kurios rezultatai turėtų parodyti, ar būtina hidraulinius bandymus atlikti kasmet. Užsienio praktikos rodo, kad šilumos tiekėjas pats nustato patikrinimo reikalaujančius šilumos trasų ruožus ir tikrinimo dažnumą.  

Kiek trunka hidrauliniai bandymai? 

Paprastai vienos vamzdynų atkarpos hidrauliniai bandymai užtrunka kelias valandas. Jei bandymų metu defektų nenustatoma, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujintas jau tą pačią dieną. Jeigu nustatomi – karšto vandens tiekimas gali būti atnaujinamas tik pašalinus visus defektus, o kiek tai užtruks priklauso nuo defektų sudėtingumo ir kiekio. Įprastai remontas trunka 1–2 paras, tik retais atvejais darbai užsitęsia 4–5 paras. 

„Per kelis pastaruosius metus mums pavyko ženkliai sutrumpinti karšto vandens išjungimo trukmę – atjungimai vidutiniškai užtrunka kiek daugiau nei parą. Tai – trumpiausias laikas Lietuvoje. Tiesa, gyventojams svarbu žinoti, kad užbaigus patikros ir remonto darbus, karštas vanduo automatiškai dar nepradeda tekėti į butus – karšto vandens tiekimą pačiame name turi atnaujinti namo administratorius ar atsakingas bendrijos atstovas“, – teigia VŠT atstovas V. Šerėnas 

Jis priduria, kad VŠT kryptingai atlieka vamzdynų rekonstrukcijas, keisdama seniausius, daugiau kaip 50 metų eksploatuotus tinklus, todėl bendras vamzdynų defektų skaičius patikrų metu nuosekliai mažėja, o tai reiškia, kad mažėja ir ilgiau užtrunkančių remonto darbų. Pavyzdžiui, pernai hidraulinių bandymų metu užfiksuoti ir sutvarkyti 74 vamzdynų defektai – 42 proc. mažiau nei 2018 m.  

Šalto dušo staigmenos galima išvengti  

Hidraulinių bandymų darbai kasmet yra kruopščiai planuojami, o gyventojai gali iš anksto sužinoti, kada jų name bus laikinai atjungtas karštas vanduo. Ši informacija pateikiama VŠT internetinės svetainės rubrikoje „Karšto vandens išjungimai“ (www.chc.lt) – tereikia suvesti namo adresą specialioje paieškos formoje. Hidraulinių bandymų grafikas gali būti koreguojamas priklausomai nuo to, kokių defektų randama ir kiek užtrunka juos pašalinti.  

„Tiksliausiai galime informuoti gyventojus, kurie yra pateikę savo kontaktus VŠT savitarnos svetainėje – telefono numerį ir elektroninio pašto adresą. Jiems siunčiame SMS žinutes ir elektroninius laiškus apie numatomą karšto vandens išjungimą, planuojamą darbų trukmę, informuojame, jeigu randame vamzdynų defektų ir matome, jog remonto darbai užtruks ilgiau negu planuota“, – atkreipia dėmesį VŠT Klientų komandos vadovas Laurynas Jakubauskas.  

Taip pat bendrovė primena, kad laikinai nutraukus karšto vandens tiekimą, vandenį reikėtų naudoti iš šalto vandens čiaupo.  

Skaityti visą pranešimą