Vievio gyventojai laukia viaduko ir geležinkelio pervažos: dėl sudėtingų kelių tenka palikti automobilį ir eiti pėstute

Prieš 1 metus 100

Dėl institucijų nesusikalbėjimo Vievį padalijus į dvi dalis, gyventojams tenka sukti ratus bei eikvoti papildomus degalus, kadangi vienu metu įgyvendinamos vadinamojo Paparčių viaduko bei geležinkelio pervažos rekonstrukcijos. Savo ruožtu Kelių direkcija ir „Lietuvos geležinkeliai“ tikina, jog darbai vyksta laiku, tad gyventojams rūpesčių sumažės jau kitų metų pradžioje.

Daliai gyventojų padidėjęs atstumas kelia nepatogumų

Vievio antrosios seniūnaitijos atstovė Natalija Kolodzinskienė LRT.lt pasakojo, jog gyventojams kyla problemų dėl susisiekimo, tačiau jos yra laikinos.

Anot pašnekovės, nuvažiuoti į Elektrėnus problemos nėra, jei vykstama iš paties Vievio, tačiau kitose vietose iškyla daugiau sunkumų.

„Važiuojant per Pylimus, jau daromas didelis ratas, o sugrįžti galima tik per Abromiškes ir atstumas jau kiek padidėja. Daug kas nusprendė problemą [spręsti] – privažiuoti prie „Maximos“, palikti mašiną ir eiti į darbą pėsčiomis, kažkaip žmonės prisitaiko, kai jau reikia“, – teigė N. Kolodzinskienė.

Pakalniškių seniūnaitė Inga Čižienė LRT.lt sakė, kad šiuo metu kyla problema, jog reikia truputį daugiau pavažiuoti, norint pasiekti kelionės tašką.

„Kiekvieną dieną važiuoju, bet ką reikia remontuoti, tvarkyti, tą reikia. Aš esu iš tų žmonių, kurie pritaria, kad, jei griūna, bilda, reikia remontuoti, tvarkyti, esu už naujoves. Nors sukelia šiokių tokių nepatogumų, bet pati asmeniškai džiaugiuosi, kad tvarko. Tikrai nemanau, kad kažkas, norėdamas blogiau, tai atlieka. Žmonių nuomonių yra įvairių, bet yra posakis – visiems geras nebūsi. (...) Gal truputį pyksta, kad reikia apvažiuoti vieną kitą kilometrą, bet nemanau, kad labai baisiai nepatenkinti būtų“, – kalbėjo gyventojų atstovė.

Anot I. Čižienės, jai pačiai kelionė automobiliu pailgėjo maždaug keliais kilometrais. Pasak jos, šiuo metu gyventojai, norėdami atvykti į Elektrėnus, važiuoja vadinamuoju Abromiškių keliu, todėl jiems nereikia vykti iki Vievio.

„Važiuojant iš Pakalniškių, jiems netrukdo [rekonstrukcija], yra pro kur pravažiuoti. Truputį prastesnis kelias, bet yra tų artimesnių keliukų. Didesnė problema kyla Kazokiškėms, tie, kas kitoje autostrados pusėje. Tikiu, jiems tikrai atstumas padidėjęs, nepatogu, nes nemažą kelią reikia nuvažiuoti“, – sakė I. Čižienė.

Pašnekovė tiki, jog rekonstrukcijos darbai bus atlikti laiku, tačiau nepyks, jei tvarkymas šiek tiek užtruks.

„Yra susisiekimas, bet norės greičiau visa tai pabaigti, kad žmonės galėtų grįžti į savo vėžes ir naudotis tuo keliu bei visa kuriama infrastruktūra. Kiek pravažiuoju, bent jau ties tuo viaduku nemenkai juda darbai“, – kalbėjo seniūnaitė.

Kelių direkcija: viaduką buvo būtina tvarkyti kuo greičiau

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Saulius Jansonas LRT.lt komentavo, jog daugiausia atstumas transporto priemonėmis vykstantiems eismo dalyviams pailgėjo ne vien dėl Paparčių viaduko rekonstrukcijos, o dėl vienu metu Vievio miesto prieigose įgyvendinamų kelių rangos projektų.

„Kelių direkcija ir UAB „Tilsta“ nuo 2021 m. spalio 18 d. įgyvendina pasirašytą viešojo pirkimo sutartį ir vykdo „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 39,110 km esančios skirtingų lygių sankryžos (Paparčių viaduko) ir aplinkinių kelių rekonstravimo“ darbus.

Partneriai AB „LTG Infra“, Kelių direkcija ir Elektrėnų savivaldybės administracija bendrai įgyvendina projektą „Dviejų lygių geležinkelio kelio ir automobilių kelio sankirtos Lentvaris–Vievis 38+855 km pervažoje įrengimas“ pagal 2019 m. lapkričio 13 d. pasirašytą susitarimą. Statybos darbai pradėti vykdyti 2022 m. pavasarį“, – teigė S. Jansonas.

Pasak LAKD atstovo, kol nebuvo pradėtas „LTG Infra“ projektas, tik dėl Paparčių viaduko statybos darbų Vievio gyventojams atstumas buvo pailgėjęs apie 6–10 km.

„Kelių direkcija jau seniai planavo blogiausio Lietuvos kelių tinkle esančio Vievio viaduko remontą, 2019 m. parengė projektą, gavo statybos leidimus ir t. t. Viešinimas apie planus tvarkyti statinį buvo atliktas dar 2019 m. birželio mėn. pagal teisės aktuose numatytą tvarką. Informacija taip pat buvo skelbiama tiek savivaldybės tinklapyje, tiek statybvietėje“, – teigė Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas.

Pašnekovas pabrėžė, jog vadinamojo Paparčių viaduko būklė – prasčiausia valstybinės reikšmės kelių tinkle.

„Atliekant kasmetinius statinių tyrimus ir matavimus stebėta statinio konstrukcijų techninė būklė, mechaninis atsparumas ir pastovumas bei statinio (ar atskirų jo dalių) deformacijos, dėl kurių tolesnė jo eksploatacija galėjo sukelti statinio griūtį. Juo iki demontavimo buvo ribojama sunkiasvorio transporto priemonių masė“, – sakė S. Jansonas.

Anot jo, viaduką buvo būtina pradėti tvarkyti kuo greičiau, nelaukiant pavasario, dėl jo labai blogos būklės ir didelės galimų nelaimingų atsitikimų rizikos.

„Labai prašome visų eismo dalyvių, patiriančių laikinus nepatogumus, kol vyks viaduko rekonstrukcijos darbai, kantrybės ir supratimo. Kaip minėta, tvarkymas yra būtinas siekiant visų eismo dalyvių saugumo. Be to, įgyvendinus šio transporto mazgo rekonstrukcijos projektą, eismo sąlygos pagerės tiek tranzitiniam, tiek vietiniam transportui. Eismo dalyviams bus užtikrintas saugus ir patogus susisiekimas, atitinkantis tarptautinius standartus. Esama infrastruktūra taps kokybiškesnė, sumažės eismo įvykių tikimybė, kelionės laikas bei neigiamas poveikis aplinkai, pagerės pėsčiųjų ir dviratininkų eismo sąlygos“, – teigė LAKD darbuotojas.

Pasak pašnekovo, dėl Paparčių viaduko statybos darbų visi Vievio miesto ir aplinkinių apylinkių gyventojai, tranzitu vykstantys vairuotojai buvo nukreipiami į A1 kelią.

„Apsisukimai numatyti, vykstant 107, 108 ir jungiamuoju A1 keliu, ties Abromiškėmis 4730 keliu. Per A1 kelią ties Vievio miestu yra du pėsčiųjų viadukai, kuriais taip pat galima saugiai naudotis“, – kalbėjo vyriausiasis komunikacijos vadybininkas.

Nustatyta viešojo tarptautinio atviro konkurso metu kaina buvo apie 10 mln. eurų su PVM.

Eismą organizuoja apylankomis

AB „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos partneris Gediminas Petrauskas LRT.lt teigė, kad „LTG Infra“, užtikrindama saugų geležinkelio pervažų kirtimą automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems, įgyvendina įvairios apimties projektus.

„Šiuo metu pradėta įrengti dviejų lygių pervaža Balceriškių kaime, Vievio seniūnijoje, Elektrėnų savivaldybėje. Ši pervaža atrinkta atsižvelgiant į traukinių eismo intensyvumą ir saugumo rizikų valdymą. Rekonstrukcijos metu numatoma vietoje vieno lygio automobilių kelio su geležinkeliu sankirtos įrengti požeminį tunelį, atlikti reikalingą kelių sujungimą, įrengiant dvi žiedines sankryžas ir kitus mažesnius darbus“, – sakė G. Petrauskas.

Anot jo, dviejų lygių pervažos įrengimas leis didinti eismo saugumą ir pralaidumą bei sutrumpinti kelionės automobiliu laiką, taip pat planuojamas ir teigiamas aplinkosauginis poveikis.

„Dar 2019 metais „LTG Infra“, Elektrėnų savivaldybės administracija, LAKD ir Elektrėnų savivaldybės administracija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą. Jos pagrindu „LTG Infra“ pradėjo viešąjį rangos darbų pirkimą, kurių metu bus pastatytas automobilių eismui skirtas tunelis Lentvaris–Vievis pervažoje. Projekto rangos darbų sutartis buvo pasirašyta 2020 m. liepos mėn. Per tą laiką nuo sutarties pasirašymo iki 2022 m. spalio mėn. buvo atliekami projektavimo darbai, su LAKD bei Elektrėnų savivaldybės administracija derinamos eismo organizavimui reikalingos apylankos ir atliekami kiti paruošiamieji darbai“, – sakė pašnekovas.

Atkreiptinas dėmesys, kad nuo gegužės 2 d. iki 2023 m. sausio 5 d. visas transporto eismas, judantis per pervažą valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė, bus nukreipiamas apylankomis, kuriomis bus galima saugiai aplenkti darbų zoną.

„Kviečiame vadovautis kelio ženklais ir informacija apie eismo ribojimus, maršrutų pasikeitimus informaciniuose stenduose. Naujausia informacija apie eismo pokyčius pateikiama ir interneto svetainėje www.eismoinfo.lt. Eismo dalyvių prašome būti atidiems, laikytis Kelių eismo taisyklių ir eismo reguliuotojų nurodymų“, – pabrėžė pašnekovas.

Pasak G. Petrausko, projektavimo metu buvo nagrinėjamos laikinos pervažos įrengimo galimybės, tačiau vertinant situaciją buvo priimtas sprendimas eismą organizuoti apylankomis.

„Be to, laikinos pervažos įrengimas neišspręstų gyventojų problemos patekti iš vienos A1 kelio pusės į kitą. Bet kokiu atveju būtų reikalinga važiuoti apylankomis. Iki darbų pradžios su projekto partneriais ir rangovais įvertinome visas galimas alternatyvas, kurios leistų kiek įmanoma sumažinti apylankų poveikį visuomenei rangos darbų metu ir projektą įgyvendinti nustatytu laiku“, – sakė komunikacijos partneris.

Anot jo, automobilių eismas per minėtą geležinkelio pervažą turėjo būti nutrauktas, nes kitų alternatyvų įgyvendinti numatytus darbus nebuvo.

„Daliai visuomenės norint patekti į Vievį, teks važiuoti apylankomis iki Abromiškių. Taip pat įrengtas naujas laikinas kelias šalia Balceriškių gyvenvietės, kad būtų išvengta intensyvaus eismo per pačią gyvenvietę“, – sakė G. Petrauskas.

Atstovo teigimu, planuojama, kad pervažos rekonstrukcijos fiziniai darbai turėtų būti baigti kitų metų pradžioje.

„Projekto vertė siekia beveik 5,8 mln. eurų be PVM. Dėl brangstančių statybos darbų projekto vertė nėra padidinta. Atsižvelgiant į geopolitinę situaciją ir ekonomikos tendencijas, tai bus vertinama kaip galima rizika“, – kalbėjo G. Petrauskas.

Skaityti visą pranešimą