Policijai nepavyksta sutramdyti pajūryje važinėjančių triukšmadarių: nors baudos siekia ir 1000 eurų, motociklininkus pagauti sunku

Prieš 1 metus 104

Atšilus orams policijos pareigūnai sulaukia vis daugiau skundų dėl naktimis transporto priemonių keliamo triukšmo, neleidžiančio gyventojams ilsėtis. Pareigūnai teigia, jog reaguojant į skundus rengiamos specialios priemonės, kurių metu tikrinamas automobilių bei motociklų skleidžiamo triukšmo lygis. Jei pažeidėjai nustatomi – jiems taikoma griežta atsakomybė.


Atšilus orams gyventojai vis dažniau girdi riaumojančius motociklų variklius. Jei dieną tai didelio diskomforto ir nesukelia, toks triukšmas nakties metu gali išversti iš lovos. Į LRT GIRDI kreipėsi Melnragės gyventojai, kurie jau ne vienerius metus kenčia transporto priemonių keliamą triukšmą.

„Pirma mintis būna, kas ir kodėl. Kai prasidėjo karas Ukrainoje, tai buvo daug nerimo, kad čia ir pas mus kažkas vyksta. Bet ilgainiui pripranti, tiesiog tai kartojasi kiekvieną naktį. Kviečiam policiją, jie atvyksta, bet jau būna šaukštai po pietų – triukšmautojai būna išvažiavę į kitą tašką“, – LRT RADIJUI sako Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys patvirtina, kad pranešimų apie triukšmadarius sulaukiama dažnai.

„Dėl triukšmo gauname labai daug pranešimų, ypač naktį, įvairiose miestų vietose. Policija, žinodama tas vietas, rengia policines priemones, tose vietose naudojame savo motociklus, kurie yra galingi. Motociklininkai žino, kad nuo jų bėgti nereikėtų, nes pagaunam“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas V. Grašys.

Pasak pašnekovo, tokios priemonės dažniausiai organizuojamos kartu su techninių apžiūrų centrų specialistais, kurie turi specialią įrangą garso lygiui nustatyti. Kelios šalies savivaldybės tokius matuoklius yra nusipirkusios ir perdavusios naudoti policijos pareigūnams, tad transporto priemonės skleidžiamą triukšmą jie gali pamatuoti paprasčiau.

„Pagal nustatytą metodiką su specialiu įrenginiu pamatuojame triukšmą. Jei nustatom, kad pagal to tipo transporto priemonės charakteristiką yra viršijimas (limitas), tai tokiems vairuotojams surašom protokolą“, – pasakoja Klaipėdos apskrities Kelių policijos skyriaus viršininkas Mindaugas Džermeika.

Kol tokio matuoklio neturėjo, uostamiesčio pareigūnai su mieste sustabdytų triukšmingų transporto priemonių vairuotojais vykdavo į techninės apžiūros centrą triukšmo lygiui pamatuoti.

„Problema pagrindinė ta, kad tikrinti galėdavom tik dienos metu, nes techninės apžiūros centrai naktį nedirba. Sustabdę triukšmautoją naktį, rašydavom jam kvietimus atvykti į techninės apžiūros centrą ir tada jau tokiu būdu patikrindavom triukšmingumą“, – teigė M. Džermeika.

Transporto priemonės skleidžiamo triukšmo ribos yra nustatytos gamintojų. Jos priklauso nuo automobilio variklio darbinio tūrio, galingumo, išmetimo sistemos. Pasak pareigūnų, dažnas vairuotojas pats modifikuoja savo automobilį, taip padidindamas transporto priemonės išmetimo skleidžiamą triukšmą.

„Kiek tenka bendrauti su pažeidėjais, tai dažnas jų techninę apžiūrą įveikia su tvarkinga išmetimo sistema, o vėliau jau tiesiog atitinkamus prietaisus iš išmetimo sistemos demontuoja ir tas motociklas skleidžia iš karto didesnį triukšmą“, – teigia Klaipėdos kelių policijos skyriaus viršininkas M. Džermeika.

Pirmą kartą padarius tokį pažeidimą skiriama penkiasdešimties eurų bauda, taip pat anuliuojama ir transporto priemonės techninė apžiūra.

„Už antrą kartą baudos drastiškos. Per metus padarius tokį pažeidimą antrą kartą, tai reikėtų jau mokėti nuo penkių šimtų eurų iki tūkstančio“, – tikina M. Džermeika.

Nuo triukšmingų transporto priemonių kenčiantiems gyventojams pareigūnai rekomenduoja kreiptis į savivaldybę bei policiją. Dažnai tokios problemos išsprendžiamos įrengiant motociklų eismą nakties metu draudžiančius kelio ženklus.

Visas pokalbis radijo įraše.

Parengė Miglė Valionytė.

Skaityti visą pranešimą