Nuo liepos poilsiautojai už paslaugas Lampėdžių kempinge mokės savivaldybės įstaigai „Parkavimas Kaune“

Prieš 1 metus 164

Mokama bus pagal kainininką, kurį antradienį numato patvirtinti Kauno miesto savivaldybės taryba. „Kas vyksta Kaune“ jau rašė, kad tos pačios tarybos sprendimu, priimtu šių metų kovo 22-ąją, biudžetinei įstaigai „Parkavimas Kaune“ perduodamas miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas Raudondvario pl. 161 A ir 161 B, Kaune (prie Lampėdžio ežero). Kol kas šiuo turtu disponuoja privati bendrovė, kempinge teikianti paslaugas gyventojams, – tiek iš Kauno, tiek atvykėliams. Sutartis su dabartiniu kempingo administratoriumi baigiasi birželio 26-ąją.

O birželio 21-ąją posėdžiausiantys kauniečių išrinktieji žada pakeisti 2019 metų liepos 23 dieną priimtą tarybos sprendimą „Dėl biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ teikiamų paslaugų įkainių nustatymo“ ir patvirtinti naują jo priedo redakciją.

Pastaraisiais metais daugybės paslaugų teikimą kauniečiams ar jų svečiams sutelkusi į vienas (biudžetines) rankas (neminint dosnumo vienam ir tam pačiam koncesininkui, kuriam išskirtinai sekasi laimėti konkursus, patikėti vis naujus sporto ir pramogų objektus), Kauno miesto savivaldybė vis labiau konkuruoja su verslu.

Biudžetinei įstaigai „Parkavimas Kaune“ teko laimė administruoti ne tik turgų prie Geležinkelio stoties, bet ir Lampėdžių kempingą, kurį valdys, naudos ir disponuos juo patikėjimo teise.

„Planuojama, kad nuo liepos mėnesio šį kempingą (Raudondvario pl. 161A) perims ir administruos BĮ „Parkavimas Kaune“. Pateikiamas Lampėdžių kempingo kainų projektas. Šiame projekte didžioji dauguma kainų – mažesnės (paskutiniame stulpelyje pateikiamos šiuo metu esamos, likusios – ne didesnės nei šiuo metu taikomos Lampėdžių kempinge. Šiuo kainų projektu yra siekiama į Lampėdžių kempingą pritraukti kuo daugiau turistų, miestiečių ir miesto svečių“, – teigiama savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Algirdo Griauslio pasirašytame Aiškinamajame rašte, kurį nesunkiai galima aptikti internete.

Vieta lengvajam automobiliui (tik gyvenantiems kempinge) parai kainuos 2 eurus (neįskaičiuotas mokestis už prisijungimą prie elektros, vandens ir nuotekų tinklų, neįskaičiuoti asmens mokesčiai), motociklui – tiek pat. Vieta nameliui ant ratų (kemperiui), mikroautobusui ar gyvenamajai priekabai – para 10 eurų (įskaičiuotas mokestis už prisijungimą prie elektros, vandens ir nuotekų tinklų, neįskaičiuoti asmens mokesčiai)

Siūlomi asmens mokesčių įkainiai: asmeniui nuo 16 metų – para 4,50, jaunesniam – 2 eurai, gyvūnui (jei kempingo svečiai gyvena savo namelyje ant ratų (kemperyje) ar palapinėje), – para atsieis 1 eurą, jei gyvenamajame namelyje, – para kainuos 5 eurus.

Numatyti ir apgyvendinimo bei kitokių paslaugų įkainiai. Kokie jie taikomi šiuo metu, savivaldybės tarybai adresuotame dokumente nenurodyta, pastebėjus, jog „kempingo dabartinis administratorius nepateikė oficialios informacijos sprendimo projekto rengėjams (arba net neturi tokio įkainio)“. Pavyzdžiui, užsibuvus namelyje valandą ilgiau (išsiregistruoti reikės iki 12 val.), už papildomą valandą teks mokėti 10 eurų, o nuo 14-os valandos – jau mokama kaip už antrą parą.

Kempingo svečiai galės išsinuomoti įvairių buičiai reikalingų dalykų, tarkim, šašlykinės nuoma (su malkomis) atsieis 4 eurus, drabužių skalbimas – 3. Gyventojų paslaugoms numatyta ir mokama valčių, konojų, irklenčių, baidarių, įvairaus sporto bei paplūdimio inventoriaus nuoma. O teniso aikštele kempingo gyventojai valandą laiko galės naudotis nemokamai (tereikės iš anksto užsiregistruoti).

Pirties ir kubilo nuoma 4 val. kainuos 60 eurų, užsibuvus ilgiau, už kiekvieną papildomą valandą teks mokėti po 7,00 Eur. Kubilo nuoma 3 val. – 50, už kiekvieną papildomą valandą – po 5,00 Eur.

„Pirties ir kubilo nuoma, perkant namelio nuomos paslaugą, ir asmens mokesčiai yra ne mažiau kaip už 6 asmenis 4 val. – 20 proc. nuolaida nuo bendros sumos“, – pažymima miesto politikams patvirtinti siūlomame biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ sudarytame Lampėdžių kempingo paslaugų kainininke. Jame išvardintos ir kitos galimos nuolaidos bei būtinos sąlygos, norint jas gauti.

„Birželio 26-osios vakarą, 22 valandą, mes fiziškai uždarom kempingo vartus, barą ir baigiame teikti visas paslaugas. Nutraukę Lampėdžiuose savo veiklą, pasistengsime per 5 paras užbaigti perdavimo procedūras. Ženklo Kaunas Camp Inn“ nebeliks.

Mūsų sutartis su savivaldybe galiojo 10 metų. Nuo praėjusių metų gruodžio mėginome ją įtikinti, kad sutartis būtų tęsiama, bet mums pasakė: „Ne!“, tad mes, didžiausia Lietuvoje kempingų grupė, paliekame Kauną ir keliamės į Birštoną“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ pasakojo šiuo metu Lampėdžių kempingą tebevaldančio UAB „Turto centras“ vienas iš bendraturčių Linas Žabaliūnas.

Daugiau šia tema

Jis dar pabrėžė, kad „kraustymasis iš Kauno“ vyksta pačiame turistinio sezono įkarštyje, o Joninių išvakarėse iš vis artėjama prie pikinio laikotarpio. Prisimindamas veiklos Lampėdžiuose pradžią, L. Žabaliūnas vardino, kiek visokių leidimų reikia gauti, nauju adresu pradedant kempingo veiklą Firmai tai užtruko ne vieną savaitę.

Kempingą perėmusi birželio 26-ąją, pirmuosius klientus priimti galėjo tik nuo liepos 16-osios. Birštone, kur „Turto centras“ dirba jau ne vienerius metus, naujų derinimų, leidimų neprireiks.

Gal su tais derinimais daug laiko nesugaiš ir naujas kempingo Lampėdžiuose valdytojas, juolab, turėdamas „kepurėlę“ (juk jo steigėja – Kauno miesto savivaldybė)? Gal ir gebės besiverčianti laikina automobilių stovėjimo vietų Kauno gatvėse „nuoma“ ir savivaldybei priklausančiame turguje iš prekiautojų rinkliavas renkanti biudžetinė įstaiga į kempingą svečių daugiau nei verslas pritraukti, kas žino.

Juk jai pelnai gali ir nerūpėti. Juolab, šiuo metu, kai dėl pandemijos bei karo Ukrainoje įvažiuojančių į Lietuvą turistų sumažėjo.

Prisiminkim, kad Lampėdžių kempingas stengėsi būti populiarus ir tarp kauniečių, neretai jiems įdomių švenčių surengdavo. O kasdien nemokamai poilsiaujančių paplūdimyje miesto gyventojų saugumu pasirūpindavo. Net jei didžiuma jų nesinuomodavo iš kempingo gultų.

„Kempingas nesusijęs su paplūdimio zona, bet mes turėjome užtikrinti, kad ji būtų lankytojams saugi. Iš verslo pusės žiūrint, čia paslaugos teikiamos rinkos sąlygomis. Ar privati, ar biudžetinė įstaiga jų turi paisyti, apie konkurencinį kažkieno pranašumą nekalbėsime.

Kaip bebūtų gaila ir sudėtinga, ir nepaisant to įdirbio, kurį čia padarėm, išsikeliame iš Kauno. Ir mūsų stambieji klientai, suplanavę vasarai keliones Lietuvoje, apie tai jau žino. Apsistos mūsų kempinge Birštone“, – nesileisdamas į kalbas apie Kauno savivaldybės pastangas skatinti verslą bei jos bendravimo su verslininkais niuansus, sakė L. Žabaliūnas.