Nors vis daugiau tėvų renkasi ugdyti vaikus namie, ekspertai įspėja: tai gali neigiamai paveikti vaikus

Prieš 1 metus 58

Daugėja tėvų, besirenkančių vaikus ugdyti ne mokykloje, o šeimoje. Per 3 metus tokių skaičius išaugo 4 kartus. Tačiau specialistai sako, kad neleidus vaikų į mokyklą, vėliau jiems gali kilti sunkumų.

Dviejų vaikų mama Sonata kol laukia atžalų grįžtančių iš būrelių, ruošia užduotis. Vaikai ugdomi šeimoje, tad mokosi ne tada, kai nuskamba skambutis, o laiką planuojasi patys. Moteris sako, jos netenkina dabartinė švietimo sistema.

„Per daug informacijos vaikai mokomi, nemokomi gyvenimiškų dalykų, nes mano patirtis tokia, kad išeini iš mokyklos, moki akademinius dalykus, bet nemoki gyvenimiškų patirčių“, – įsitikinusi Sonata.

Moteriai nepatinka ir tai, kad vaikai mokyklose mokosi vien iš vadovėlių, o namuose ji gali pateikti realių pavyzdžių.

„Jeigu aš mokau vaiką perimetro, aš galiu išeiti ir rodyti, kaip šiltnamio perimetrą apskaičiuoti. Jeigu vaikas tą dieną nenori mokytis pagal tvarkaraštį, aš tą dieną galiu jį mokyti vien tik menų“, – dėsto Sonata.

Ugdymas šeimoje įteisintas 2020 metais. Pirmaisiais metais be pedagogų mokėsi 64 vaikai, o dabar -263. Tėvai privalo sudaryti sutartis ir su mokyklomis, kurios du kartus per metus vertina mokymosi pasiekimus.

„221 mokinys iš 263 ugdosi ne valstybinėse mokyklose, tai manome, kad kitais mokslo metais bus atliktos tam tikros įžvalgos, kodėl taip renkasi nevalstybines“, – žada Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas Alvydas Puodžiukas.

Tėvai, ugdydami vaiką šeimoje ir pasirinkę privačias mokyklas, sako, kad jose lanksčiau žiūrima į tokį mokymosi modelį. O valstybinės, anot jų, tai vertina ne itin palankiai. Tačiau Vilniaus „Saulės“ privačios gimnazijos direktorė sako neplanuojanti priimti tokių mokinių, nes abejoja, ar vaikas gali pasiekti aukštų rezultatų mokydamasis namuose.

„Mes tiesiog nepritariame tam, mes norime savo darbą atlikti kokybiškai, sąžiningai ir gerai. Taip padaryti tokiomis sąlygomis tikrai nėra galimybių“, – pabrėžia Vilniaus „Saulės“ gimnazijos direktorė Irena Baranauskienė.

Pasak psichologės, tėvai, vaikus ugdantys šeimoje, neretai taip siekia apsaugoti juos nuo neigiamų dalykų. Tačiau, anot jos, vaikas geriausiai ugdomas bendruomenėje. Priešingu atveju, ateityje dėl to gali kilti daugiau problemų.

„Ateiti į visuomenę yra labai svarbu vaikui, nes galvoti, kad mes išugdysime vaiką tokį be ydų, apsaugosime nuo kažkokių pavojų, yra iliuzija. Nes mūsų visuomenė nėra tobula ir vaiką reikia ugdyti, mokyti, kalbėti su juo prisitaikyti“, – sako psichologė Ilona Grubinskienė.

Vaikus ugdyti namuose galima, jeigu šeimoje per pastaruosius dvejus metus nenustatyta vaiko teisių pažeidimų.

Skaityti visą pranešimą