LRT trumpai. Už atšauktą skrydį galite tikėtis ir 600 eurų kompensacijos. Ką reikėtų žinoti?

Prieš 1 metus 72

Atidėjęs ar atšaukęs skrydį, vežėjas privalo pasirūpinti keliautoju, o tam tikrais atvejais – ir išmokėti kompensaciją. LRT.lt pateikia svarbiausią informaciją, kada ir kokios išmokos galima tikėtis.

Skandinavijos oro linijos SAS pilotai liepos mėnesį pradėjo dvi savaites trukusį streiką, buvo atšaukta daugiau nei 2,5 tūkst. skrydžių.

Europos vartotojų centro (ECC) Lietuvoje atstovės Jaunės Dalinkevičiūtės teigimu, teisių, kai atšaukiamas jo skrydis, keliautojas turi ne vieną.

„Ne kiekvienas keliautojas žino, kad, atidėjęs ar atšaukęs skrydį, vežėjas privalo pasirūpinti keleiviais, o tam tikrais atvejais – ir išmokėti kompensaciją“, – atkreipia dėmesį J. Dalinkevičiūtė.

Anot jos, tokiu atveju keliautojas turi teisę į pasirinkimą atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu, teisę į kompensaciją arba rūpinimąsi pasirinkus laukti kito skrydžio.

Bendrovės „Oro skundas“ vadovės Linos Lėsutytės aiškinimu, priklausomai nuo skrydžio atstumo, teisė į rūpinimąsi keleiviams pradeda galioti atidėjus skrydį daugiau kaip 2–4 valandomis.

„Oro linijos turi pasiūlyti kuponus maistui ir gėrimams, suteikti teisę paskambinti, jei skrydžio tenka laukti per naktį, oro linijos turi pasirūpinti nakvyne, transportu į nakvynės vietą ir atgal į oro uostą. Jei oro linijos nesirūpina keleiviais, nufotografuokite čekius už maistą, gėrimus, nakvynę ir transportą – galėsite pareikalauti, kad oro linijos padengtų šias išlaidas“, – pataria L. Lėsutytė.

Kompensacijos keleiviams, pasak jos, gali priklausyti, kai skrydis buvo atšauktas likus mažiau kaip 14 dienų iki skrydžio, atidėtas 3 valandas ir daugiau arba keleiviui nebuvo leista laipintis dėl priežasčių, kurias oro linijos galėjo kontroliuoti.

Kompensacijos dydis nustatomas pagal atstumą tarp išvykimo ir atvykimo oro uostų ir siekia nuo 250 iki 600 eurų.

Vis dėlto Europos vartotojų centras Lietuvoje nurodo, kad keleivių teisės veikia ne kiekvienu atveju atidėjus ar atšaukus skrydį. Kas priklauso keleiviui, nustatoma atsižvelgiant į laiką, kiek vėluojama, kada apie atidėjimą ar atšaukimą pranešama keleiviui, ir skrydžio atstumą.

Kompensacija nepriklauso, jei skrydis sutriko dėl ypatingų aplinkybių, kurių oro linijos negalėjo kontroliuoti.

„Tai ir oro sąlygos, pavyzdžiui, audra ar stiprus rūkas. Verta pastebėti, jog esant toms pačioms oro sąlygoms vieni lėktuvų modeliai gali sėkmingai tęsti skrydžius, kiti dėl gamintojo specifikacijų nebegali“, – pažymi L. Lėsutytė.

Ji sako, kad atvejų, kai skrydžiai sutriks dėl ekstremalių oro sąlygų, ateityje tik daugės. „Štai liepos 18 d. Londono Lutono oro uoste nuo ekstremalaus karščio deformavosi dalis pakilimo tako. Tai tikrai bus traktuojama kaip ypatinga aplinkybė, kurios oro linijos negalėjo kontroliuoti“, – kaip pavyzdį pateikia L. Lėsutytė.

Kompensacijos, jos teigimu, taip pat nepriklausys, jei skrydis sutriko ir dėl skrydžių vadovų ar oro uosto darbuotojų streiko. Tačiau jei skrydis sutriko dėl streikuojančių oro linijų darbuotojų, pavyzdžiui, streikuoja „Lufthansa“, „Ryanair“, SAS, tai nėra laikoma ypatinga aplinkybe ir kompensacijos keleiviams priklausys.

Pasak L. Lėsutytės, keleiviai dėl kompensacijos turėtų kreiptis į oro linijas, kurios vykdė ar turėjo vykdyti atšauktą skrydį.

„Vienoms oro linijoms skundus reikia pateikti užpildžius tam skirtą formą, kitoms – siunčiant el. laišką. Išsiaiškinti, kaip pateikti skundą, ne visada lengva, kaip ir sėkmingai išsiieškoti kompensaciją. Keleiviai skundą gali pateikti ir teisinio tarpininkavimo paslaugas teikiančioms įmonėms“, – nurodo ji.

Nesulaukęs atsakymo arba jeigu nesutinka su pateiktu atsakymu, vartotojas gali pateikti skundą Europos vartotojų centrui Lietuvoje, šis gali padėti kilus problemų tarp vartotojo ir kitoje ES šalyje, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje (kelionė ar skrydis gali būti ir už ES ribų) registruoto vežėjo ir jei keleiviui problemų nepavyksta išspręsti savarankiškai.

Skaityti visą pranešimą