Autoservise pakeitė ratus, bet kažkas bilda: dėl nekokybiško darbo galima susigrąžinti pinigus po kurio laiko, tik reikia žinoti niuansus

Prieš 1 metus 65

Kasmet prieš sezoninį padangų keitimą vairuotojus kamuoja įvairūs klausimai. Ta proga LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrėjai nusprendė panagrinėti, kokios yra pagrindinės padangų montavimo klaidos ir kokių grėsmių kyla žmonių saugumui, jei iš serviso išvažiuojama su netvarkingai sumontuotomis padangomis. O grėsmių, pasirodo, yra.

Niekas nenori išvažiavęs iš serviso jausti pašalinių garsų ar kad automobilis rieda neįprastai, todėl ekspertai pataria atkreipti dėmesį į tris montuojant padangas svarbius faktorius – darbų atlikimą, meistro kvalifikaciją ir montavimo ir balansavimo stakles.

Anot ekspertų, viena pagrindinių padangų montavimo klaidų yra ratlankių priežiūra. Šiuo atveju naudotus ratlankius reikia kruopščiai nuplauti ir nuvalyti korozijos apnašas, o padangų kraštus – sutepti specialiu tepalu.

„Nuvalome atramines plokštumas, kur sandarinama padanga ir ratlankis. Reikia atkreipti dėmesį, ar nėra korozijos židinių, nes gali būti, kad korozija įlįs po dažais ateityje, čia gali būti nesandarumo priežastis. Jeigu yra tokių vietų, mes jas privalome nuvalyti šepetėliu, jeigu korozija labai gili, tai rekomenduojama naudoti specialias sandarinimo priemones montuojant“, – aiškina Vitalijus Kabelis, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos mokytojas ekspertas.

„Montuojant padangą svarbu naudoti automontavimo pastą. Kolegos paminėjo, kad pasitaiko, kad kai kurie montuotojai montuoja su muilu, kažkokiu skiediniu, tačiau būtent montavimo pasta pirmiausia pagerina slydimą ir padangos uždėjimą ant disko. Antras dalykas, ji turi hermetinių savybių, ji hermetizuoja ir leidžia padangai gerai prilipti prie disko ir neišleisti oro“, – antrina autoserviso vadovas Vitalijus Marininas.

Keičiant padangas būtina pakeisti ir ventilius. Ekspertai sako, kad jie turėtų būti keičiami kartą per metus, nes važiuojant ventiliai gauna didelę apkrovą ir susidėvi.

„Kai ventilis matomas iš abiejų pusių, galima jį vizualiai apžiūrėti, ar guma nepatrūkinėjusi nuo senatvės, ar jis nėra sukietėjęs, ir tiesiog įvertinti jo būklę, jeigu yra įtarimų, kad jis senas, rekomenduojama jį pakeisti“, – dėsto V. Kabelis. Anot jo, jei montuojame naujas padangas ar keičiame ratus naujam sezonui, visada privaloma įdėti naują ventilį, kad žmogus nesikankintų ir daug metų džiaugtųsi tais ratais.

Tiesa, ekspertas atkreipia dėmesį, kad pasikeitus padangas nederėtų skubėti greitai važiuoti ar staigiai manevruoti išvažiavus į gatvę.

„Jeigu jūs iš karto po ratų montavimo, pripūtimo išvažiuosite į gatvę ir norėsite išbandyti, kaip tos padangos sukimba su danga, tai yra didelė grėsmė, kad staigaus įsibėgėjimo arba ekstremalaus stabdymo metu padanga gali prasisukti disko atžvilgiu ir tada tas atliktas balansavimas praranda visą esmę“, – dėsto V. Kabelis.

Tvarkingai sumontuotos padangos – tai saugumas ir stabilumas kelyje. O štai specialistai sako, jog meistro kvalifikacija yra vienas reikšmingiausių veiksnių, lemiančių tvarkingą padangų montavimą. Geras meistras – kokybiškai atlikta paslauga.

„Ne ta kryptimi uždeda, yra tokių variantų pasitaikę, ypač su nelabai patyrusiais montuotojais. Būna tokių klaidų, kad neprisuka ratų, nepatikrina sukdami ratų, gali ratas atsisukti, varžtai iškristi ir ratas nukristi. Yra pasitaikę tokių atvejų mano praktikoje, bet, ačiū Dievui, laimingai.

(...) Meistro kvalifikacija didelę įtaką turi. Pas mane meistrai 16–18 metų montuoja padangas, tai jie tą ištobulinę, o kada priimi į darbą jaunesnį, jau reikia prižiūrėti. Jeigu žmogus imlus, tai matysi iš karto, kad jis stengiasi ir visą tą procedūrą atlieka puikiai“, – kalba automobilių serviso meistras-pardavėjas Gediminas Petruškevičius.

O kas, jei meistrai vis dėlto darbus atliko nekokybiškai? Kaip tai įrodyti, jei paslauga atlikta jau prieš kurį laiką? Valstybinės Vartotojų teisės apsaugos tarnybos atstovė sako, kad dėl prekių ir paslaugų kokybės neatitikimo kreiptis galima dvejus metus po pirkimo, tačiau su padangomis situacija kiek kitokia.

„Yra šių paslaugų specifika. Šiaip teisės aktai numato tiek prekėms, tiek paslaugoms dvejų metų garantinį terminą, tačiau, kalbant apie šias paslaugas, sakykime, padangų montavimas yra sezoninė paslauga: rudenį uždėjo žiemines padangas, pavasarį jas numontavo, uždėjo vasarines, tai paslauga pasibaigė. Tad čia dvejų metų terminas ir negalioja, kaip ir kai kurioms detalėms, kurios priklauso nuo ridos, jų galiojimo terminas priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų skaičiaus.

Į tai reikėtų atkreipti dėmesį. Aišku, verslininkas apie tai turi informuoti vartotoją, nes svarbu, kad vartotojas gautų tą informaciją, žinotų, nes jeigu nesuteikta informacija, tai vėlgi verslininkui reikia įrodinėti. Taip pat labai svarbu, jei po tos paslaugos jaučiat, kaip minėjot, kad kažkas bilda, barška, tai nedelskite, reikia iš karto kreiptis į servisą.

Jei delsėte ir važinėjote su tuo garsu, tai verslininkas gali įrodyti, kad pabloginote tą suteiktą paslaugą. Reikia iš karto važiuoti ir taisyti“, – aiškina Dalia Malinauskienė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja.

Na, o jei meistras padarė klaidų, – reikia turėti įrodymų. „Vartotojams visada labai patariame rinkti įrodymus, nes vėliau, jeigu ginčas ateina į tarnybą ir nepavyksta vartotojui su paslaugos tiekėju ginčo išspręsti, mes vertiname visus įrodymus ir būtina turėti pirkimą–pardavimą patvirtinantį dokumentą, nes mes net ginčo nenagrinėtume, jeigu to dokumento nebūtų, nebūtų įrodymo, kad paslauga iš viso buvo nusipirkta.

Autoserviso paslaugas perkant taip pat svarbus ir darbų priėmimo–perdavimo aktas, sutartys, tai gali būti įvairios formos – užsakymo forma, viskas turi būti susitarta, kokie darbai bus atliekami, kokios detalės reikalingos, kokia numatoma kaina. Jeigu keičiame padangas, tai perduoda vartotojas padangas, kad jas sumontuotų, arba įsigyja iš autoserviso – visa tai reikia pažymėti“, – sako D. Malinauskienė.

Anot jos, jei vėliau kiltų ginčas, ar nekokybiškai sumontuotos padangos, ar pačios padangos nekokybiškos, turėdami tuos dokumentus, specialistai galėtų pažiūrėti, kas buvo perduota, koks rezultatas, ar tikrai paslauga nekokybiška.

Plačiau apie tai – laidos reportaže.

Skaityti visą pranešimą