Lietuvoje populiarėja elektriniai motociklai: nors vieniems trūksta garso, kiti įžvelgia didelį privalumą – nereikia turėti kategorijos

Prieš 1 metus 98

Elektrinius dviračius ar paspirtukus išbandę yra daugelis. Bent jau girdėję apie juos tai tikrai visi.  Tačiau vis daugiau žmonių miesto keliavimui renkasi elektrinius motociklus. LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrėjai pakalbino ekspertus ir pasidomėjo, kuo ypatinga ši transporto priemonė. Kiek galime nuvažiuoti su šiuo motociklu? Ir kuo važiavimas juo skiriasi nuo įprasto burzgiančio plieninio žirgo?

Saulius Šliužas elektriniu motociklu važinėja jau kurį laiką. Vyriškis elektrinį motociklą įsigijo prieš metus, o pagrindinę priežastį, kodėl nusprendė nusipirkti tokį motociklą, įvardija taršaus automobilio atsisakymą.

„Buvo pakeistos Kelių eismo taisyklės, pagal kurias su B kategorija, pralaikius tam tikrą valandų skaičių, galima vairuoti tokio tipo motociklą. Vat šitas labai pastūmėjo, be abejo, ir plius taršaus automobilio pridavimas ir gaunama parama. Šie du pagrindiniai dalykai nulėmė, kodėl šis motociklas yra pas mane“, – aiškina S. Šliužas.

Saulius motociklu važinėja po miestą, transporto priemone keliauja ir į darbą. Žiemą, neužsnigus keliams ar esant geroms oro sąlygoms, vyriškis taip pat renkasi važiavimą motociklu.

„Pravažiavęs esu virš šešių tūkstančių kilometrų esu, sakykime, tai yra biudžetinis motociklas. Nereikia iš jo norėti, kad būtų kažkoks jisai. Jis yra miesto motociklas, na aš gyvenu užmiestyje, tai truputėli pasodinu akumuliatorių važiuodamas iki miesto, nes ir greitis automatiškai didesnis reikalingas.

Šiaip mieste tai yra idealus motociklas, su kuriuo galima į darbą nuvažiuoti ir, kaip sakau, dar ir kefyro šaltibarščiams nusipirkti. To pilnai užtenka. Jisai pirmu bėgiu pavažiuoja 40-50 km/val. greičiu, važiuojant rašo, kad galiu nuvažiuoti 140 km. Tai grubiai manau, kad 100 galima. Aišku, važinėju kitaip, tai daugiau susinaudoja tos energijos“, – tęsia pašnekovas.

Laurynas Boguševičius sako, kad elektriniai motociklai, nors ir atsiradę dar prieš dešimtmetį, kol kas lietuviams yra naujovė. Lyginti jį su įprastu motociklu nevertėtų, sako pašnekovas. Kadangi elektriniame motocikle garso nėra, o ir kitos savybės daug prastesnės nei įprasto ir burzgiančio plieninio žirgo.

„Tai yra pakankamai naujas dalykas Lietuvos rinkai, pakankamai naujas daiktas bet kuriam vartotojui, kuris iki šiol važinėjo su motociklais. Tie tikri motociklistai atsargiai į tai žiūri, nes viena iš priežasčių, dėl ko tu perki motociklą, yra garsas. Tai būtent elektromotociklas, pirmas dalykas, kurį eliminuoja, tai yra triukšmas. Bet iš kitos pusės, tai yra pakankamai patogi transporto priemonė po miestą, kuri padės tau tikslą pasiekti greičiau negu automobilis“, – teigia L. Boguševičius.

Tiesa, užsienio rinkoje elektriniai motociklai jau išgyvena savo aukso amžių. „Tai yra be proto nauja. Sakykime, jei prieš dvejus metus motociklų parodoje buvo vienas kitas konceptas, nieko nebuvo. Tai prieš metus jau kiekvienas gamintojas turėjo po vieną arba du modelius, netgi „Harley Davidson“ ir šiemet kone pusė stendo yra skirta elektriniams motociklams. Mes tikrai galime daryti prielaidą, kad motociklų gamintojai lygiai taip pat su automobilių gamintojais žingsniuoja į tą pačią pusę, į ekologiją ir elektrines transporto priemones“, – priduria L. Boguševičius.

Kaip jau ir minėjo laidos herojus, šiems motociklams nereikalinga speciali vairuoti transporto priemonę skirta kategorija.

„Iš esmės, tai yra maksimali galia 18 kilovatų, bet ta deklaruojama, ta nominali dokumentuose yra rašoma 9 kilovatai. Tai automatiškai užtenka A1 kategorijos teisių nuo 16 metų arba, kaip nuo praeitų metų galo, B kategorija išklausius specialų kursą. Ir kadangi nemaža dalis klientų yra tie netipiniai motociklininkai, reikalingas jisai pramogai, galų gale, nuvažiuoti į žvejybą, į medžioklę, daug atsiranda klientų, kad kategorija nereikalinga“, – aiškina motociklų parduotuvės vadovas Mindaugas Šimėnas.

Savo ruožtu S. Šliužas sako, kad didžiausias šio motociklo privalumas – greitas, patogus susisiekimas, taip pat ir garsas, kurio užvedus motociklą nėra.

„Kadangi mieste tai yra nepakeičiamas motociklas, nes didesnį tai automatiškai ir manevruoti yra sudėtingiau, jo galios pilnai užtenka startuoti nuo šviesoforo. Privalumas man, kadangi niekad neturėjau motociklo, tai man tyla yra privalumas, kolegom mano turbūt ne, jie sako, kad reikia garso, kad būtų, man, kaip nepratęs, tai kaip ir šitas labai gerai“, – aiškina jis.

Vis dėl to garsas dažnai gali tapti ne privalumu, o trūkumu. Nors transporto priemonė ir veikia tyliai, vairuojant ją reikia atidumo ir susikaupimo, ypač esant daugiau eismo dalyvių aplinkui.

Plačiau apie elektrinius motociklus – vaizdo reportaže.

Skaityti visą pranešimą