Draudimu važiuoti A juostomis besipiktinantiems taksistams savivaldybė atkerta – kompromisų ieškoma nebus

Prieš 1 metus 73

Į LRT GIRDI kreipęsi sostinės taksistai piktinasi dėl to, kad jau kurį laiką nebegali vykti A juostomis. Anot jų, dėl to kenčia verslas, niršta klientai. LRT RADIJO kalbintas savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovas Jonas Damidavičius sako – kompromiso dėl taksi važiavimo viešojo transporto juostomis bent jau kol kas jie nesiruošia ieškoti.


LRT RADIJO kalbinami Vilniuje dirbantys taksistai sako anksčiau klientus vežiodavę greitai, o dabar – kur kas lėčiau, nes jau kurį laiką nebegali vykti A juostomis. Jų teigimu, šis pokytis smukdo verslą.

„Labai didelė, iš tikrųjų, čia problema. Nebeturime dabar keleivių, kurie anksčiau važiavo rytais iš miegamųjų rajonų į centrą, į miestą kažkur. Keleiviai, kai užsisakinėja taksi, jie gi nori labai greitai nuvažiuoti, kad pas juos greitai atvažiuotų, kad viskas būtų tvarkingai. Bet taip neišeina dabar“, – situaciją aiškina vienas sostinės taksistas.

Vyras pasakoja, kad anksčiau klientus iš miegamųjų rajonų į centrą nuvežti galėdavo vos per 10–15 minučių, o dabar užtrunka ir po pusvalandį ar net ilgiau. Taksistas sako, jog žmonės dėl to labai pyksta.

Kitas LRT RADIJO kalbintas taksistas taip pat nepritaria naujajai tvarkai. Jo teigimu, taksi paslaugas teikiančių automobilių mieste apskritai likę nedaug, todėl jie, važiuodami A juostomis, viešajam transportui tikrai netrukdo.

Sostinės taksistai skundžiasi – dabar, negalėdami važiuoti A juostomis, jie neturi jokių privalumų. O išlaidos, norint išlaikyti taksi, susidaro nemenkos – jiems reikia reguliariai praeiti techninę apžiūrą, mokėti už skaitliuką ir metrologiją.

Vilniuje jau kurį laiką veikia dviejų tipų viešojo transporto juostos – A ir A+. Kaip LRT RADIJUI aiškina įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovas Jonas Damidavičius, A juostomis gali vykti tik viešasis transportas, o A+ juostomis – dar ir elektromobiliai, motociklai bei dviračiai, jei šalia nėra jų infrastruktūros.

Taksi žymėjimai nuo A juostų, anot J. Damidavičiaus, buvo panaikinti atsižvelgus į tai, kad viešojo transporto juostomis gali važiuoti ir kiti eismo dalyviai. Taip, jo teigimu, siekiama išvengti spūsčių.

„Vertiname tai, kad susikuria papildomas srautas, dėl to eliminuojame tuos eismo dalyvius, kurie viešojo transporto paslaugos teikimui keltų problemų. Šiuo atveju taksi yra vienas iš jų“, – tvirtina įmonės atstovas.

Nors patys taksistai teigia, kad jų jau mažai belikę, J. Damidavičius pabrėžia – leisti ar neleisti tam tikrai transporto grupei važiuoti A juostomis sprendžiama ne pagal jų skaičių.

„Vertinant pagal skaičių, atsirastų dar kažkokia maža subjektų grupė, kuri irgi mieste veikia, bet sakytų, kad mūsų mažai. Taip visi susidėtų ir tos A juostos taptų įprastomis mūsų eismo organizavimo juostomis ir jokio išskirtinumo viešajam transportui neturėtų“, – dėsto LRT RADIJO pašnekovas.

Anot J. Damidavičiaus, taksistai A juostomis negali važiuoti dėl dar dviejų priežasčių. Pirma, teikiant taksi paslaugas, dalį kelionės laiko – ar važiuojant pas keleivį, ar savo tikslais – taksi automobilis būna tuščias. Dėl to negalima sakyti, kad A juosta būtų nuolat vežami keleiviai.

Antras dalykas, kurį pabrėžia įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovas, – taksi yra privatus verslas, tiesiogiai su savivaldybės veikla nesusijęs. O suteikti išskirtinių privilegijų atskiroms verslo subjektų grupėms savivaldybei „nebūtų gera praktika“.

„Kol kas kompromisų ieškoti mes tokių minčių neturime“, – priduria J. Damidavičius.

Važiuoti A juostomis taksistai negali ir kituose miestuose, pavyzdžiui, Kaune ir Klaipėdoje. Vis dėlto šių miestų savivaldybių atstovai tikina dėl to didelių pasipiktinimų nesulaukiantys.

Viso reportažo klausykitės LRT RADIJO laidos „Ryto garsai“ įraše.

Parengė Aistė Turčinavičiūtė.


Skaityti visą pranešimą